شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر به نام نویسی بیش از ۲۱ هزار بوشهری در طرح جهش تولید مسکن اشاره کرد و گفت: مطالعات جاده بهمرد دشتستان نیز در دست اقدام است.

به گزارش دیارجنوب، فرزاد رستمی روز چهارشنبه 15 دی ماه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: امروز آخرین مهلت نام نویسی طرح جهش تولید مسکن برای شهرهای بازگشایی شده در سامانه است و تاکنون حدود 21 هزار و 604 نفر در استان بوشهر ثبت نام کرده اند.
وی اضافه کرد: مابقی شهرها نیز به مرور در سامانه بازگشایی می‌شوند و کسانی که قرار است از اراضی دولتی استفاده کنند طی دو ماه فرصت دارند ثبت نام نمایند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در خصوص تسهیلات این طرح بیان داشت: تسهیلات طرح جهش تولید ملی مسکن برای مرکز استان 350 میلیون تومان، سایر شهرها 300 میلیون تومان و برای روستاها 250 میلیون تومان است.

neshast khabari rah 1
وی ادامه داد: عملیات اجرایی 1000 واحد مسکن در طرح جهش تولید آغاز شده و به مرور برای واجدین شرایط پیامک ارسال می‌شود که به مکانی که اعلام شده مراجعه کنند.
رستمی در خصوص تامین اراضی در طرح جهش تولید ملی مسکن گفت: تامین زمین صورت گرفته و مابقی واحدها نیزدر حال تامین زمین هستند و به مرور اضافه می شوند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر به مسکن مهر اشاره کرد و افزود: از پروژه‌هایی که دولت و وزارت راه و شهرسازی متولی بوده یک پروژه تعاملی 340 واحدی در برازجان داریم که پیشرفت خیلی خوبی داشته و تقریبا حدود 80 واحد تحویل مردم شده و 120 واحد نیز تقریبا کارهای نهایی آنها انجام شده که بزودی تحویل مردم داده می شود.
وی با اشاره به مسکن مهر پرگان در برازجان گفت: از سوی وزارت مراحل نهایی مسکن مهر پرگان برازجان انجام شده و در سال آینده تکمیل و به مردم تحویل داده می شود.
وی در خصوص راه‌آهن بوشهر-شیراز بیان داشت: در سفر ریاست جمهوری 200 میلیون دلار بحث تهاتر نفتی در استان بوشهر و 200 میلیون یورو در استان فارس مصوب شد و بعد از آن معاون اول رئیس جمهور مخبر در خصوص راه آهن بوشهر شیراز 2 جلسه با حضور استانداران بوشهر و فارس و وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون ریاست جمهوری برگزار کرد که خوشبختانه تصمیمات خوبی گرفته شد و اولین تصمیم قرار شد بحث عسلویه هم اضافه شود و تبدیل به پروژه راه آهن شیراز- بوشهر -عسلویه شود که 2 میلیارد دلار هزینه آن است مابقی هم بحث تهاتر نفتی تقریبا مصوبات گرفته شده منتهی چون خارج از چارچوب قانون بودجه هست مصوبه سران قوا قرار است در قانون بودجه آورده شود که به مرور برای سال های آینده دچار مشکل نشود.

neshast khabari rah 1
فرزاد رستمی درخصوص جاده ها عنوان کرد: کریدور ساحلی با 22 کیلومتراز مهمترین مسیر است که با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان در حال انجام است.
وی ادامه داد: کنارگذر کنگان – دوراهک یکی دیگر از طرح‌هاست که قطعه سوم آن به طول ۱۳ کیلومتر، ابنیه و زیرسازی تقاطع غیرهمسطح ریز – دوراهک تکمیل شده و با تخصیص قیر مورد نیاز به زودی عملیات آسفالت آن شروع می‌شود و ایمن سازی مسیر در نیمه اول سال ۱۴۰۱ انجام و این کنارگذر به صورت کامل زیربار ترافیک می‌رود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر افزود: جاده وفاق حد فاصل دیر – کنگان به طول ۹ کیلومتر و با هدف رونق گردشگری منطقه به صورت ساحلی ساخته شده که ۹۰ درصد پیشرفت دارد و در صورت تزریق اعتبار، امکان بهره‌برداری از آن تا سال آینده فراهم می‌شود.
وی ادامه داد: محور اهرم – برازجان نیز از جمله محورهایی است که بخشی از قیرآن تخصیص یافته و ۲۰ کیلومتر آماده آسفالت است و به دنبال دریافت مقدار قیر بیشتر از وزارتخانه هستیم تا تمام مسیر آسفالت شود.
فرزاد رستمی یاد آور شد: باند دوم مسیر کمربندی گناوه از دیگر مسیرهاست که موضوع تملک اراضی مسیر مطرح است و در صورتی که موفق به توافق با مالکین این مسیر بشویم با توجه به زیرسازی عمده این مسیر، روسازی آن هم شروع می‌شود.
وی گفت: مسیر اتصالی بندر ریگ به گناوه به طول ۱۳ کیلومتر از دیگر طرح‌هاست که مشغول نصب علائم ایمنی هستیم و به زودی به بهره برداری می‌رسد و مسیر دیگر جاده جم –فیروزآباد عملیات آسفالت آن به زودی شروع می‌شود.
رستمی در خصوص باند دوم جاده دالکی به کنارتخته گفت: این مسیر 18 کیلومتر است که 7 کیلومترش از مسیر فعلی کوتاهتر بوده و بالای 300 میلیارد اعتبار نیاز دارد.
وی ادامه داد:این محور مشترک ملی از مسیرهای دشت ارژن، شیراز، کنارتخته، دالکی و قائمیه بابامیدون در قالب یک طرح است که سال آینده با قرار گرفتن باند دوم تنگ ابوالحیات در ترافیک، اعتبارت تخصیص داده می شود.
رستمی با اشاره به آزاد راه بوشهر-شیراز خاطرنشان کرد: مطالعات این مسیر انجام شده که 11 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد. و 229 کیلومتر مسیر جدید است که 60 کیلومتر از مسیر اصلی کمتر شده است.
وی افزود: بزرگراه بوشهر- دیر نیز دارای 14 قطعه و 192 کیلومتر است که محورهای پرتصادف در اولویت قرار می گیرند.
رستمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص تخریب خانه ها درمحله تنگک بوشهر بیان داشت: از ابتدا تذکرات لازم به خانه های واقع در این محله داده شده بود ولی متاسفانه بدلیل کمبود نیرو امکان کنترل کامل وجود ندارد.
وی با بیان اینکه تاکنون منازل مسکونی را تخریب نکرده ایم، خاطرنشان کرد: سالیانه بین 200 تا 250 میلیارد تومان میانگین برای ساماندهی این پروژه ها در نظر میگیریم.
رستمی به اقدام قابل توجه وزارت راه و شهرسازی درخصوص طرح جهش تولید مسکن اشاره کرد و گفت: وزارت راه در نظر دارد تسهیلاتی را با سود کمتر برای دهک پایین تر مصوب کند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درخصوص پرخطر بودن وتاریکی جاده بهمرد دشتستان گفت: بهمرد از مسیرهای طراحی شده است که در مسیربنداروز-شاهزاده ابراهیم- کلمه برای ارتقا به راه اصلی درنظر گرفته شده و مطالعات آن در دست اقدام است و در حال پیگیری برای تعیین ردیف اعتبار هستیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر خاطر نشان کرد: تاکنون برای مسیر سه راهی بنداروز تا اول گردنه بهمرد تعریض انجام گرفته است.

neshast khabari rah 1neshast khabari rah 1neshast khabari rah 1neshast khabari rah 1neshast khabari rah 1neshast khabari rah 1neshast khabari rah 1neshast khabari rah 1neshast khabari rah 1neshast khabari rah 1neshast khabari rah 1

/

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group