جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

نماینده مردم دشتستان در مجلس با اشاره به اینکه شیوه برکناری فرماندار سابق اخلاقی نبود گفت: متأسفانه برخی تصمیمات را همان محفلی می‌گیرد که در هشت سال دولت روحانی تصمیم می‌گرفتند. آقایان به‌جای اینکه مدیریت کنند و اداره کنند، مدیریت و اداره می‌شوند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از روابط عمومی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، دکتر ابراهیم رضایی در گفت‌وگوی مجازی با مردم دشتستان و ارائه هجدهمین گزارش ماهانه خود با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی گفت: یکی از درس‌های مکتب سردار سلیمانی این است که در مقابل ظلم و بی‌عدالتی بایستیم و از تهدیدها و نعره‌های داعش خارجی و داخلی نهراسیم.
وی افزود: بنا نداشته و ندارم وارد حاشیه‌ها شوم، ترجیحم این بود که به وظیفه تقنینی خود بپردازم اما طی ماه‌های اخیر اتفاقاتی رخ داد که شرعاً و قانوناً احساس کردم اگر سکوت کنم، به مردم خیانت کرده‌ام. مردم امید دارند که این دولت کاری کند باید مراقب باشیم ناامید نشوند.
رضایی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی شخصیتی انقلابی و جهادی است و به‌طور شبانه‌روزی برای خدمت به مردم تلاش می‌کند لذا اگر کسی در دولت ایشان مسئولیت می‌گیرد باید طبق مشی رئیس‌جمهور عمل و اقدام کند و نباید در دام باندهای قدرت و ثروت بیفتد. مردم به امید حل مشکلاتشان پای صندوق رأی آمدند و ما حق نداریم که با باندبازی آن‌ها را ناامید کنیم.
وی در پاسخ به سؤالی در مورد وضعیت استان و شهرستان دشتستان بابیان اینکه نگران وضعیت دشتستان هستیم، اظهار داشت: تنها تعهد ما به رهبری، مردم و شهدا است و لذا در دفاع از حقوق مردم با احدی تعارف نداریم.

rezaei ebrahim


وی اضافه کرد: از قبل شنیده و گفته بودیم که فتنه‌ای درراه است وعده‌ای به دنبال اختلاف‌افکنی و ایجاد تفرقه هستند. متأسفانه برخی تصمیمات را همان محفلی می‌گیرد که در هشت سال دولت روحانی تصمیم می‌گرفتند. آقایان به‌جای اینکه مدیریت کنند و اداره کنند، مدیریت و اداره می‌شوند.
نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در عمل به بیانات رهبر معظم انقلاب در انتصابات دخالت نکرده‌ام، افزود: احدی را به استاندار بوشهر معرفی نکرده‌ام ولی در دفاع از حقوق مردم خود را موظف به مطالبه گری از دولت می‌دانم.
وی در پاسخ به سؤالی در مورد ارزیابی خود از استاندار بوشهر گفت: استاندار را فردی دلسوز، زحمت‌کش و متواضع اما فاقد کارایی لازم می‌دانم که تاکنون کمتر از انتظار ظاهرشده است البته معتقدم همه باید کمک کنند که ایشان در ادامه موفق شود.
رضایی تأکید کرد: بزرگ‌ترین اختلاف ما با ایشان این است که در شرایطی که مردم استان تحت‌فشار شدید اقتصادی و معیشتی هستند و استان درگیر بیکاری، فقر، محرومیت و بی‌آبی، مشکلات اداری و فساد، گرانی و بی‌ثباتی‌ها است و پاره‌ای از مسائل و مشکلات جدی ما با نفت و پارس جنوبی حل‌نشده است، ایشان اولویت‌های دیگری دارند.
وی بیان کرد: دشتستان به‌عنوان بزرگ‌ترین شهرستان و قطب نیروی انسانی استان، حداقل سهم را از مدیریت‌ها داشته است. توضیح دهند که برای استفاده از نیروهای توانمند شهرستان دشتستان در جایگاه‌های مؤثر استان چه‌کاری کرده و چه برنامه‌ای دارند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر این نیروهای انقلابی هم ناراضی هستند.
نماینده مردم شهرستان دشتستان گفت: نباید بگذاریم که با هارت‌وپورت چند نفر و پرونده‌سازی با آبروی نیروهای مؤمن و انقلابی بازی شود.
وی بابیان اینکه هیچ علاقه‌ای به جنجال و حاشیه‌سازی ندارم، تصریح کرد: بی‌توجهی به دردهای مردم و ظلم در حق نیروهای انقلابی ما را مجبور کرد که موضع بگیریم.

رضایی تأکید کرد: شرایط حساس کشور اجازه آزمون‌وخطا نمی‌دهد و استان ما جایی برای تجربه‌اندوزی نیست.
وی اظهار داشت: مردم گرسنه و تشنه هستند و فرزندانشان بیکار است ولی عده‌ای به دنبال طراحی برای انتخابات آینده مجلس هستند. این خیانت به مردم است که از امکانات بیت‌المال و اختیارات برای اغراض سیاسی استفاده کنیم.
نماینده مردم شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: ای‌کاش همان‌طور که برای توزیع پست‌ها، کمیته تشکیل داده‌اند برای بیکاری و بی‌آبی هم کمیته تشکیل می‌دادند.
وی در پاسخ به سؤالی در مورد عملکرد دولت در کشور و استان گفت: عملکرد دولت آیت‌الله رئیسی خوب و قابل دفاع بوده اما عملکرد ۱۰۰ روزه استاندار مطلوب نبوده است درعین‌حال معتقدم که همه باید کمک کنند تا استاندار موفق شود.
رضایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در انتخاب سرپرست فرمانداری دشتستان با وی مشورت شده، بیان کرد: در انتخاب فرماندار دشتستان هیچ مشورتی با بنده صورت نگرفت و صرفاً چند ساعت قبل از معارفه به من خبر دادند ضمن اینکه شیوه برکناری فرماندار سابق اخلاقی نبود.
وی در رابطه با سفر رئیس‌جمهور به استان و عدم حضور وی در دشتستان و نیز طرح برخی ادعاها هم گفت: سفر رئیس‌جمهور از قبل برنامه‌ریزی‌شده بود و هیچ نماینده‌ای در آن دخالت نداشت.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group