پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به کاهش ۶.۵ درصدی ولادت گفت: میزان فوتی های این استان در هشت ماه سالجاری ۵.۳ درصد بود و رتبه ۲۹ کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش دیارجنوب، اسکندر پاسالار روز یکشنبه به مناسبت سوم دی‌ماه سالروز تاسیس ثبت احوال در جمع خبرنگاران افزود: میانگین سنی والدین در اولین تولد فرزند در استان بوشهر برای پدر ۳۲ و مادر ۲۷.۱ درصد اعلام شده که بالاترین میانگین سنی مادران با ۳۰.۲ سال در شهرستان جم و کمترین با ۲۸.۹ در شهرستان تنگستان به ثبت رسیده است.
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: بررسی ها نشان می‌دهد با افزایش سن ازدواج در این استان فرصت فرزندآوری کاهش یافته و همین امر موجب تغییر الگوی باروری استان شده‌است.
وی با اشاره به تغییر الگوی باروری در استان بوشهر اظهار داشت: تا قبل از سال ۹۴ الگوی باروری در این استان در گروه سنی ۲۵تا ۲۹ سال و از سال ۹۵ این الگو به ۳۰ تا ۳۴ سال افزایش یافته است.

neshaste sabt ahval 1
پاسالار اضافه کرد: سهم فرزند آوری مادران زیر ۳۰ سال در سال ۹۰، ۶۸.۸ درصد و بالای ۳۰ سال به ۳۱.۱ درصد و این سهم در سال ۱۴۰۰ برای مادران زیر ۳۰ سال به ۴۹.۵ و بالای ۳۰ سال به ۵۰.۵ درصد رسیده است.
وی اظهار کرد: ۱۱.۴ درصد ولادت‌ها مربوط به یکسال اول زندگی، ۱۱.۲ بعد از یکسال ،۴۹.۵ درصد در پنج سال اول و ۵۶.۷ درصد با فاصله زمانی بیش از پنج سال اتفاق افتاده است.
میزان ولادت در استان بوشهر کاهش یافت
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: در هشت ماه سال جاری ۹ هزار و ۶۴۰ واقعه ولادت در این استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.
پاسالار ادامه داد: از این میزان تولد ۵۹ درصد پسر و ۴۱درصد دختر هستند و بیشترین ولادت در شهریور و کمترین در اردیبهشت ماه به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه استان بوشهر رتبه ۲۰ ولادت را در کشور دارد اضافه کرد: میزان عمومی ولادت در استان بوشهر ۱۲.۱ درصد (میزان تولد در هزار نفر) اعلام شده این درحالی است که این آمار در کشور ۱۳.۴ درصد اعلام شده است.

neshaste sabt ahval 1
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: در هشت ماه گذشته ۱۵۹ واقعه ۲ قلو و هفت واقعه سه قلوزایی در استان بوشهر به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه هر ۳۷ دقیقه یک نوزاد در استان به دنیا آمده است افزود: محمد، حسین، علی، امیرعلی و امیرحسین و فاطمه، زهرا، زینب، رستا و رقیه بیشترین فراوانی نام پسران و دختران در استان بوشهر است.
پاسالار با بیان اینکه میزان امید به زندگی در استان بوشهر ۶۴.۳ درصد است اضافه کرد: در هشت ماه امسال میزان فوت در این استان ۵.۳ اعلام شد و استان رتبه ۲۹ فوت کشور را در این بخش دارد.
وی ادامه داد: نسبت جنسیتی نیز مشخص می کند در مقابل مرگ یکصد زن در استان ۱۳۱ مرد فوت می‌کنند.
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به اینکه بیشترین مرگ ثبت شده در این استان مربوط به شهریور ماه است گفت: ۱.۵ درصد مرگ‌های کشور مربوط به این استان بوده است.
به گفته پاسالار میانگین سنی مرگ مردان در استان بوشهر ۶۲.۲ و زنان ۶۷.۱ درصد است و بیشترین میانگین سن فوت شدگان با ۶۸.۸ درصد مربوط به شهرستان دشتی و بیشترین مرگ‌ها نیز در شهرستان دشتستان به ثبت رسیده است.
ازدواج در استان بوشهر ۹ درصد کاهش و طلاق پنج درصد افزایش یافت
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال سه هزار و ۲۹۱ واقعه ازدواج در این استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.
وی اظهار کرد: میزان عمومی ازدواج در استان بوشهر ۵.۶ درصد و براساس آمارها این استان در ازدواج رتبه ۲۷ کشور را دارد.
پاسالار ادامه داد: میانگین سنی ازدواج پسران در استان بوشهر ۲۸.۱ و دختران ۲۳.۷ سال است و بالاترین گروه سنی ازدواج مردان در سال ۹۹، ۲۵ تا ۲۹ و در زنان نیز ۱۵ تا ۱۹ سال است.
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهرگفت: در نیمه نخست امسال یکهزار و ۳۲ واقعه طلاق در این استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: میزان عمومی طلاق در استان بوشهر ۱.۹ درصد و رتبه این استان در این شاخص نیز ۲۴ اعلام شده است.
پاسالار با بیان اینکه میانگین طول مدت ازدواج تا طلاق در استان بوشهر ۹ سال و ۹ ماه است افزود: ۸.۲ درصد طلاق‌ها در این استان بوشهر در یک تا ۲ سال اول زندگی بوده است.
وی یادآور شد: براساس بررسی‌ها استان بوشهر بیشترین تجرد قطعی زنان (زنانی که تا سن ۴۹ سال هیچ وقت ازدواج نکرده اند) را در کشور دارد.
۱۳۵ هزار نفر در استان بوشهر در انتظار دریافت کارت ملی هوشمند هستند
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با بیان اینکه کارت ملی هوشمند به عنوان دروازه ورود به دولت الکترونیک به شمار می‌رود گفت: ۸۰۱ هزار نفر جمعیت واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان بوشهر شناسایی شده و تاکنون ۶۶۶هزار و ۱۲۵ نفر موفق به دریافت این کارت شدند.
وی ادامه داد: ۱۳۵ هزار نفر نیز در حال انتظار هستند که در چند ماه آینده این کارت‌ها صادر و تحویل آنها می‌شود، افزون براین چهار هزار و ۵۰۰ کارت هوشمند ملی نیز صادر اما کسی برای دریافت آنها به ثبت احوال مراجعه نکرده است.
پاسالار تغییر نام ۴۹۰ نفر، تغییر نام خانوادگی ۱۰۳ نفر و صدور ۳۷۲ شناسنامه برای اتباع خارجی که مادر ایرانی دارند را از جمله دیگر اقدامات ثبت احوال استان بوشهر عنوان کرد.
استان بوشهر تا پایان آبان ماه یک میلیون و ۲۰۸هزار و ۸۵۰ نفر جمعیت دارد که ۷۱.۵درصد شهرنشین، ۲۸.۵ درصد روستانشین، ۵۳ درصد مرد و ۴۷ درصد زن هستند.

neshaste sabt ahval 1neshaste sabt ahval 1neshaste sabt ahval 1neshaste sabt ahval 1neshaste sabt ahval 1neshaste sabt ahval 1neshaste sabt ahval 1neshaste sabt ahval 1neshaste sabt ahval 1neshaste sabt ahval 1neshaste sabt ahval 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group