شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی وتربینی استان بوشهر گفت: زندانی محکوم به قصاص با رضایت خانواده مقتول در برازجان از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش دیارجنوب، رضا مقبلی قرائی در این ارتباط اظهار کرد: زندانی محکوم به قصاص با همکاری شورای حل اختلاف زندان برازجان و استان، خُدام حرم رضوی و مددکاران زندان بعد از ۱۴سال حبس با رضایت خانواده مقتول در برازجان از چوبه دار رهایی یافت.
وی اضافه کرد: این زندانی ۴۴ ساله است و هنگام ارتکاب جرم یک فرزند ۵ ساله داشته است؛ اکنون تنها فرزند این زندانی ۱۹ سال سن دارد و سرباز است.

zendani azadi
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی وتربینی استان بوشهر تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۳ فقره پرونده قتل عمد که به قصاص نفس محکوم شده بودند که با تلاش اعضای شورای حل اختلاف به ویژه شورای حل اختلاف زندان و معتمدان و با پیگیری‌های مستمر و چندین جلسه به سازش ختم و از قصاص رهایی یافتند.
به نقل از ایسنا، با اشاره به اینکه استان بوشهر پارسال رتبه پنجم کشوری سازش پرونده‌های محکوم به قصاص را کسب کرده است، عنوان کرد: سنت حسنه بخشش و گذشت سنتی است که مورد تاکید خداوند، پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار بوده و آرامش و لذتی که در پی این گذشت حاصل می‌شود، قابل وصف نیست.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group