جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

امام جمعه برازجان گفت:سرقت مکرر سیم و کابل و تجهیزات (دستگاه‌های ترانس فورماتورها) برق توسط سارقان همچنان ادامه دارد و موجب قطعی برق و تلفن شهروندان شده است.

به گزارش دیارجنوب، حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان، اظهار داشت: سرقت مکرر سیم و کابل و تجهیزات (دستگاه‌های ترانس فورماتورها) برق توسط سارقان همچنان ادامه دارد و موجب قطعی برق و تلفن شهروندان شده است.
امام جمعه برازجان افزود: این سارقان علاوه بر سرقت اموال عمومی به سیستم‌های تولید نیروی برق آسیب می‌رسانند و موجبات سلب آسایش عمومی می‌شوند.
امام جمعه برازجان ابراز داشت: شهروند از این سرقت‌ها گلایه‌های زیادی دارند، آن‌ها می‌گویند دزدیدن سیم و کابل برق و تجهیزات (دستگاه‌های ترانس فورماتورها) به ما خسارت زیادی زده و به نوعی ما را متضرر می‌کند.

mosle emamjomeh
وی اظهار داشت: انواع لوازم خانگی بر اثر این سرقت‌ها آسیب دیده می‌بینند یا می‌سوزند که با این وضعیت اقتصادی و گرانی موجود مردم باید هزینه‌های زیادی را متحمل شوند.
مصلح افزود: دستگاه قضا نباید به این سارقان، سابقه‌دار مماشات نماید بلکه برای آن‌ها مجازات بازدارنده و مناسب در نظر گرفته شود.
امام جمعه برازجان با اشاره سالروز وقوع زلزله شهرستان بم در ۱۳۸۲ گفت: وقوع پیوست و خسارت مالی و جانی بسیاری را رقم زد به عنوان روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی نام‌گذاری شده است و این روز به عنوان نمادی است تا در برابر حوادث احتمالی پیش بینی‌های لازم را داشته باشیم تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن با این بلایا مقابله کنیم.
مصلح در ادامه افزود: در واقع با آگاهی‌بخشی و ترویج می‌توان فرهنگ مقابله با بلایای طبیعی را به اجتماع سوق داد، در این زمینه نیاز است همه آحاد جامعه اعم از کارمندان و دانش‌آموزان نسبت به نحوه برخورد با این پدیده آشنا و مطلع شوند.
امام جمعه برازجان اظهار داشت: اگر روزی ریشه‌کنی سواد در کشور هدف بود امروز تعلیم و تربیت در راستای علوم روز پیش می‌رود تا عقب ماندگی سال‌های پیش از انقلاب جبران شود.
مصلح، با اشاره به سالروز شهادت آیت الله غفاری به دست عوامل ستم‌شاهی افزود: این روحانی مبارز از جمله شخصیت‌هایی بود که در مقابل طاغوت ایستاد و جان خود را در راه آرمان‌های امام خمینی(ره) و مردم فدا کرد.
امام جمعه برازجان در مورد سالروز نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق با ولایت اظهار داشت: روز نهم دی ماه ۱۳۸۸ یادآور خاطرات تلخ و شیرین زیادی است، اعتراض به نتیجه انتخابات به مرور زمان به یک بحران و فتنه جدی تبدیل شد و رضایت استکبار جهانی بویژه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی صحنه گردان معرکه شدند، و تمامی جریان‌های شکست از انقلاب مانند سلطنت طلبان، منافقان، شاه دوستان، و نادمین از انقلاب و عوامل داخلی استکبار، سوار بر موج شده و آشوب و آتش افروزی کردند.
مصلح افزود: سران فتنه نیز علی‌رغم درخواست‌های مکرر رهبری حاضر نشدند صف خود را از آنان جدا سازند و همچنان مردم را به شورش دعوت می‌کردند به گونه‌ای که اصل نظام و انقلاب را به خاطر انداختند وقتی مردم چنین شرایطی را مشاهده کردند به صحنه آمدند و حمایت جانانه از انقلاب، نظام و رهبری کردند و حماسه ۹ دی ماه را خلق کردند این روز باید در تاریخ پر افتخار ملت ما جاودانه بماند./ فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group