پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر از افزایش 51 درصدی اعتبارات سد مخزنی دالکی در سالجاری خبر داد و گفت: نرخ تورم استان بوشهر در آبان ماه به 45.8 درصد رسیده است.

به گزارش دیارجنوب، علی درویشی روز چهارشنبه 24 آذرماه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: هدف اصلی از تغییر و تفاوت در بودجه سال 1401 با سالجاری، مقایسه بحث های محوری در شاخص های کلان اقتصادی بخصوص در حوزه تامین زیرساخت ها و پروژه های عمرانی است.
وی با بیان اینکه در سالهای گذشته بدلیل مشکلات بیکاری و تورم، شاهد رشد اقتصادی قابل توجهی نبودیم، افزود: بیشترین رشد اقتصادی در کشور برای استان بوشهر در سال آینده در نظر گرفته شده است.
درویشی، رشد اقتصادی استان بوشهر را به‌صورت میانگین ۵.۹ درصد عنوان کرد و گفت: سال آینده این میزان رشد اقتصادی به هشت درصد برای کشور و استان بوشهر ۱۰ درصد پیش‌بینی شده است.

neshast khabari boodje 1
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر ادامه داد: از جمله عوامل الزامات در تحقق رشد اقتصادی شامل بهره وری، شناسایی گلوگاه رشد تولید، حذف رانت و تسهیل فضای کسب و کار است.
درویشی، سه عامل اصلی تغییر ریل سیاست های مالی لایحه بودجه در سال آینده را برشمرد و عنوان کرد: رشد اقتصادی و بهره وری( تولید و اشتغال)، عدالت محوری و ثبات اقتصادی و ارتقا کیفیت بودجه از جمله این عوامل است.
وی به بیانات رهبری درخصوص اصلاحات اساسی در بودجه کشور اشاره کرد و گفت: در بیانات مقام معظم رهبری به تغییر اصلاح ساختار بودجه و بررسی علت گلایمندی مردم درمورد نظام بانکی تاکید شده است.
وی با اشاره به شکل گیری صندوق توسعه استانی بیان داشت: تامین بودجه کل کشور، مازاد مالیات استانی، بخشی از بهره مالکنه معادن، جلب مشارکت بخش خصوصی و نهاد های عمومی، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، استفاده بازارهای پولی و مالی داخلی و سرمایه گذاری و تامین مالی خارجی ازجمله کارهای صندوق توسعه است.
درویشی از افزایش اعتبارات هزینه‌ای استان بوشهر در سال آینده خبر داد و گفت: اعتبارات هزینه‌ای استان بوشهر از ۵۰۰ میلیارد تومان سال جاری به ۶۲۰ میلیارد تومان در سال آینده معادل24 درصد افزایش می‌یابد.

neshast khabari boodje 1
وی درخصوص اعتبارات کل درآمد برای استان بوشهر خاطر نشان کرد: اعتبارات کل درآمد برای استان بوشهر از 7 هزار و سیصد میلیارد تومان در سالجاری به 12 هزار و پانصد میلیارد تومان معادل 72 درصد افزایش می یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهربه کاهش سهم درآمد عمومی استان از کل کشور اشاره کرد و گفت: سهم درآمد عمومی از کل کشور در سالجاری 2.88 درصد بوده که در سال آینده با 2.78 درصد کاهش خواهد داشت.
وی به افزایش اعتبار احداث خط راه آهن شیراز در سال آینده خبر داد و گفت: اعتبار خط راه آهن شیراز از 100 میلیارد تومان در سالجاری به 125 میلیارد تومان افزایش می یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهرتصریح کرد: میزان اعتبار پروژه بزرگراه برازجان -کنارتخته و راه فرعی شبانکاره نیز از 75 به 81 میلیارد تومان معادل 9 درصد در سال آینده افزایش خواهد یافت.
وی از افزایش اعبارات پروژه راه فیروزآباد به جم از 30 به 38 میلیارد تومان در سالجاری اشاره کرد و افزود: محور کریدورجنوبی شامل عسلویه-کنگان-اهرم-دلوار- آب پخش- زیارت-بوشهر-گناوه و دیلم از 270 میلیارد در سالجاری به 470 میلیارد تومان برابر 176 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت.
درویشی از میزان افزایش اعتبارات دانشگاه خلیج فارس در تامین فضای آموزشی از 10 به 13.6 میلیارد تومان در سالجاری خبر داد و گفت: میزان اعتبارات بیمارستان آموزشی فاطمه زهرا از 20 میلیارد در سالجاری به 33 میلیارد تومان در سال آینده و سد مخزنی دالکی نیز از 90 میلیارد تومان در سالجاری به 136 میلیارد تومان معادل 51 درصد در سال جاری افزایش می یابند.
وی یادآور شد: میزان اعتبارات فاضلاب بوشهر در سالجاری 6 میلیارد تومان بوده که در سال آینده به 9 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
درویشی درخصوص بحث فروش اموال مازاد بیان داشت: به تمامی دستگاه های دولتی اجازه داده شده که در محدوده فعالیت و تا جایی که قانون اجازه میدهد استفاده کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر، با اشاره به اعتبارات طرح‌های عمرانی از محل ردیف‌های ملی افزود: اعتبارات از محل ردیف‌های ملی در لایحه بودجه 1401 افزایش یافته و پروژه خط ریلی بوشهر از محل ردیف ملی از 100 میلیارد تومان به 125 میلیارد تومان رسیده است.
وی در خصوص اعتبارات و تکمیل بیمارستان 17 شهریور گفت: اعتباراتی به این پروژه در سالجاری تزریق شد و همچنان در حال پیگیری هستیم که اعتبارات جدیدی تخصیص داده شود.
درویشی با بیان اینکه اعتبارات استانی 86 درصد تحقق داشته، تصریح کرد: ورودی برازجان از طرح های استانی است که با تخصیص بودجه جدید فعال خواهد شد.
وی نرخ تورم استان بوشهر در آبان ماه سالجاری را 45.8 درصد عنوان کرد گفت: کل اعتبارات نیز461 میلیارد تومان بوده که 24.8 درصد آن تخصیص داده شده است.

تصاویر نشست خبری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر 

neshast khabari boodje 1neshast khabari boodje 1neshast khabari boodje 1neshast khabari boodje 1neshast khabari boodje 1neshast khabari boodje 1neshast khabari boodje 1neshast khabari boodje 1neshast khabari boodje 1neshast khabari boodje 1neshast khabari boodje 1neshast khabari boodje 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group