پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

آیین افتتاح دومین مرکز اجرای طرح حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابانی در شهرستان دشتستان با حضور مدیرکل بهزیستی استان بوشهر و جمعی از مسئولان شهرستان با هدف حمایت اجتماعی از کودکان کار افتتاح شد.

به گزارش دیارجنوب، مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در این آیین اظهار داشت: همزمان با افتتاح این مرکز اجرای طرح حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابانی نیز با برنامه اقدام و عمل مبتنی بر دوست‌ دار کودک در شهرستان دشتستان آغاز شد.
علیرضا حاجیونی افزود: اجرای این از عهده بهزیستی به تنهایی خارج است و دستگاه‌های مرتبط با طرح باید فعالانه و دلسوزانه همکاری داشته باشند.
وی یادآور شد: در گام نخست این طرح کودک کار یا خیابانی پس از شناسایی از جنبه های مختلف از جمله گروه بندی، خارجی یا ایرانی بودن، خارجی مجاز یا غیرمجاز، دلیل کارکردن، بی سرپرست، بد سرپرست، کار فردی یا دسته جمعی مورد بررسی قرار می گیرد.

markaz koodak da 1
حاجیونی ادامه داد: از آنجایی که پدیده کوکان کار جزو آسیب های جدی جامعه است همه ۱۳ دستگاه مرتبط با طرح باید وارد عمل شوند و شرح وظایف هر کدام نیز ابلاغ و نقش آنها تبیین خواهد شد.
رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان نیز اظهار داشت: در شهرستان دشتستان به لحاظ مهاجرپذیربودن یکی از مسئله های مهم اجتماعی وجود کودکان کار ایرانی و خارجی است.
حمیدرضا انصاری افزود: اجرای این طرح برای حمایت از این کودکان با همکاری گروه‌های تسهیلگر و دستگاه های مرتبط بسیار ارزشمند و به نفع سلامت جامعه خواهد بود.
فرماندار دشتستان گفت: یکی از بحث های اساسی و اصلی جامعه مقوله سلامت است که در حوزه‌های مختلف معنا می‌شود و سلامت اجتماعی یکی از مهمترین مقوله‌های آن است.
فتج الله نوروزی افزود: در باره کودکان کار باید قبل از هر چیز علل و عوامل آن شناسایی شود و با یک تقسیم کار اساسی که از قبل مشخص شده باشد، مراحل بعد به اجرا درآید.
وی یادآور شد: راه های ظهور و بروز کودک کار در بسیاری از نقاط بومی و منطقه ای است که عوامل مهم آن باید بررسی و برای کاستن این زمینه ها تلاش شود.
نوروزی ادامه داد: در شهرستان دشتستان هرجا که وظیفه و در حیطه کاری بهزیستی و فرمانداری است از هر هیچ کوششی دریغ نکرده و از همه ظرفیت های درون شهرستانی استفاده خواهیم کرد.
فرماندار دشتستان بیان کرد: از آنجایی که هویت، عزت و شخصیت کودک کار آسیب می بیند، ناهنجاری‌های بعدی را به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: بهزیستی به عنوان متولی این کار باید قبل از هر کسی خود با قوت پای کار باشد و دستگاه های مرتبط را نیز درگیر این موضوع کند.
شهرستان دشتستان با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت و مرکزیت شهر ۱۰۰ هزار نفری برازجان وسیعترین و دومین شهرستان پرجمعیت استان بوشهر است. / ایرنا

markaz koodak da 1markaz koodak da 1markaz koodak da 1markaz koodak da 1markaz koodak da 1markaz koodak da 1markaz koodak da 1markaz koodak da 1markaz koodak da 1

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group