جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر گفت: با وجود مزایای متعدد تعطیلی روز پنجشنبه برقراری مجدد این موضوع به طور جدی در دست پیگیری است و امید می‌رود با راهکارهای قانونی این خواسته و مطالبه کارکنان این استان محقق شود.

به گزارش دیارجنوب، اصغر جعفری در این ارتباط اظهار کرد: با عنایت به مصوبه هیئت محترم وزیران در تاریخ ۳۱ مرداد مبنی بر لغو تعطیلی پنج شنبه‌ها در استان بوشهر از این موضوع در استان ابلاغ و اجرایی شده است.
وی اضافه کرد: بنابر ابلاغیه استانداری تنظیم ساعت کار از روز شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷: ۳۰ تا ۱۴:۳۰ دقیقه و پنجشنبه‌ها ساعت ۷: ۳۰ تا ۱۳:۳۰ دقیقه شامل کلیه دستگاه‌های اجرایی در سطح استان که در شمول ماده ۸۷ و تبصره‌های ذیل قانون مدیریت خدمات کشوری هستند می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر تصریح کرد: اگر چه برخی دستگاه‌های اجرایی در این استان به دلایل مختلف درخواست لغو تعطیلی پنج شنبه کرده‌اند ولی به منظور حفظ یکپارچگی و انسجام فعالیت ادارات در سطح استان تنظیم ساعت کار و روزهای کاری مطابق ابلاغیه استانداری مورد تاکید است.

edarat
جعفری بیان کرد: مطابق ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره ۳ ذیل آن ساعت کار کارمندان دولت ۴۴ ساعت در هفته است و کلیه دستگاه‌های اجرایی استان موظفند ساعت کار خود را در ۶ روز در هفته تنظیم کنند.
وی ادامه داد: با وجود مزایای متعدد تعطیلی روز پنجشنبه از جنبه‌های مختلف و تاثیر آن بر کیفیت زندگی شخصی و کاری افراد موضوع به طور جدی در دست پیگیری است و امید می‌رود با راهکارهای قانونی این خواسته و مطالبه کارکنان محقق شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت نیروی انسانی به عنوان سرمایه‌های سازمان و در راستای حفظ و تحکیم بنیان خانواده و نگهداشت نیروی انسانی ارتقای سلامت جسمی و روحی کارکنان و صرفه‌جویی در مصرف انرژی به ویژه مصرف برق و آب تلاش می‌شود با رایزنی و پیگیری‌هایی که صورت می‌پذیرد موانع قانونی تبصره ۳ ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری رفع و تعطیلی پنجشنبه در استان‌های کمتر برخوردار به عنوان یک عامل انگیزشی در دستور کار قرار گیرد.
بنابر این گزارش، پیرو مصوبه جلسه هیات وزیران در تاریخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ مبنی بر لغو تعطیلی ادارات و سازمان های دولتی سراسر کشور، تعطیلی ادارات استان بوشهر در روزهای پنجشنبه لغو شد و از ۱۶ شهریور دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر، از شنبه تا چهارشنبه ۷ تا ۱۴:۳۰ و روز پنجشنبه از ساعت ۷ تا ۱۳:۳۰ فعالیت داشتند.
لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها با گلایه‌های کارمندان استان بوشهر روبه‌رو شد. آنها معتقدند که به دلیل کمبود امکانات تفریحی و بدی آب و هوای استان در اغلب ماه‌های سال، تنها دلخوشی‌شان حضور در کنار همسر و فرزندان است.
تعطیلی ادارات استان بوشهر در روزهای پنجشنبه، از سال ۱۳۹۰ اجرا شد و تا مهر ۱۳۹۷ ادامه داشت. ۱۴ مهر سال ۱۳۹۷، با ابلاغ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر و با هدف ارائه خدمات مطلوب و جلب رضایت مراجعان در شرایط خاص اقتصادی کشور، تعطیلی پنجشنبه‌ها لغو شد. از آن زمان تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ساعات کار ادارات از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۱۴:۳۰ و پنجشنبه از ۷ تا ۱۳:۳۰ بود. اما از ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه دوباره برقرار شد و تا نیمه شهریور امسال ادامه داشت./ ایسنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group