جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طبق آخرین گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تغییر رنگ شهرستان بوشهر از زرد (خطر متوسط) به آبی (کم خطر) همه این استان در وضعیت کم خطر قرار دارد.

به گزارش دیارجنوب، دکتر سعید کشمیری روز شنبه در این ارتباط افزود: براساس بررسی‌های انجام شده روند ابتلا و بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این استان کاهش یافته و میزان مثبت شدن تست‌های انجام شده به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است و همین امر باعث شده امروز تمام شهرستان‌های ۱۰ گانه استان در وضعیت کرونایی آبی کم خطر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه استان بوشهر در زمینه روزهای بدون مرگ درجایگاه خوبی قرار دارد بیان کرد: در ۱۵ روز گذشته هشت روز بدون مرگ ناشی از کرونا در استان بوشهر به ثبت رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: روند شیوع ویروس کرونا در این استان در سه ماه گذشته کاهشی گزارش شده و برای حفظ این دستاورد رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.

naghshe jadi corona
کشمیری در باره روند واکسیناسیون در استان بوشهر اضافه کرد: در زمان حاضر بیش از ۹۰ درصد افراد بالای ۱۲ سال یک نوبت و حدود ۷۰ درصد نیز هر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همچنین روند تزریق دُز سوم نیز در این استان خوب گزارش شده است.
کشمیری ادامه داد: به ترتیب ۹۴ و ۸۰ درصد دانشجویان و دانش آموزان دُز اول و ۹۱ و ۷۰ درصد آنان نیز دُز دوم واکسن خود را دریافت کرده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: هرچند وضعیت این استان در بخش تزریق واکسن خوب ارزیابی شده اما باید تا بهمن ماه روند تزریق دُز دوم در استان بوشهر به بالای ۹۰ درصد افزایش یابد.
کشمیری اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۹هزار و ۱۴۳ نفر در استان به این ویروس مبتلا و ۲هزار و ۳۱ نفر نیز به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group