پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

سرپرست تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: ورزشکاران می‌توانند با پرداخت ۴۸۰ هزار تومان در ماه تحت پوشش حمایت‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت تأمین اجتماعی قرار بگیرند.

به گزارش دیارجنوب، فرهاد سلیمان‌منش که در حاشیه نشست کمیته کارگروه طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی سخن می‌گفت، با تأیید مطلب بالا افزود: ورزشکاران از جمله مربیان، بازیکنان، کارکنان امور اداری باشگاه‌ها از ۳ طریق می‌توانند با ارسال لیست از کارگاه‌ها، قرارداد ورزشی و بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد تحت پوشش حمایت‌های سازمان تأمین اجتماعی قرار بگیرند.
وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی بر اساس فلسفه وجودی بر خودش افتخار می‌داند که از ورزشکارانی که پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در میادین ورزشی به اهتزاز درمی‌آورند، حمایت نماید و در این راستا با طرح جامع بیمه ورزشکاران سعی شده علاوه بر برطرف نمودن مشکلات اداری و تسهیل در روند بیمه و تنها با مراجعه به سایت خدمات غیرحضوری یا شعب تأمین اجتماعی و به صورت خود اظهاری و با پرداخت یک نرخ انتخابی از حمایت‌های بیمه‌ای بهره‌مند شوند.
سلیمان‌منش تاکید کرد: در سطح استان تهران بیش از ۳۳۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در رشته‌های مختلف مشغول فعالیت هستند که از این تعداد کمتر از ۲۰% تحت پوشش حمایت‌های تأمین اجتماعی قرار دارند.

bime taminejtemaei
سرپرست تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ اپیدمی کرونا را یک هشدار بزرگ به جامعه از جمله ورزشکاران و خانواده‌های آنان دانست و گفت: بر اساس آمار بیش از ۲۵ هزار باشگاه دارای مجوز مشغول فعالیت بودند که بر اثر اپیدمی ویروس منحوس کرونا بیش از ۶ هزار باشگاه تعطیل گردید و از جمعیت ۳ میلیون نفری ورزشکاران حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای این تعداد به کمتر از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کاهش یافت که متأسفانه بیش از ۶۰% از کسانی که در کارگاه‌های تعطیل شده مشغول به کار بودند، نتوانستند از مزایای بیمه بیکاری استفاده نمایند.
وی یکی از مشکلات بیمه ورزشکاران را نبود ساختار تشکیلاتی منظم در باشگاه‌ها و عقد قراردادها دانست و ادامه داد: تمام ورزشکارانی که به نحوی در مراکز دولتی یا خصوصی مشغول به کار هستند و رابطه کارگری و کارفرمایی یا به صورت عقد قرارداد با تأمین اجتماعی هستند، از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌گردند.
وی طرح جامع بیمه ورزشکاران را در جهت برطرف شدن مشکلات ساختاری و عدم امنیت شغلی دانست و تصریح کرد: با توجه به نیاز و درخواست ورزشکاران این عزیزان می‌توانند در قالب بیمه حرف و مشاغل آزاد با شغل ورزشکار و بر مبنای ۳ اصل ۱۲%، ۱۴% و ۱۸% شامل درمان، بازنشستگی، ازکارافتادگی و مستمری بازماندگان بهره‌مند شوند.
سرپرست تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ حداقل سن برای بیمه شدن ورزشکاران را ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال اعلام کرد./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group