شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طبق گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی وضعیت کرونایی شهرستان بوشهر از آبی (کم خطر) به زرد با (خطر متوسط) تغییر رنگ داد.

به گزارش دیارجنوب، دکتر سعید کشمیری روز شنبه دراین ارتباط افزود: براین اساس در زمان حاضر ۹۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر شامل دشتستان، گناوه، دیلم، تنگستان، دشتی، دیر، کنگان، عسلویه و جم در وضعیت آبی کرونایی هستند و تنها ۱۰ درصد در وضعیت زرد قرار دارند.
وی بیان کرد: مروری بر وضعیت کرونایی استان بوشهر در آبان ماه نشان می‌دهد که از اول تا ۱۵ آبان شهرستان‌های جم، دشتی، دیر، کنگان و گناوه در وضعیت آبی و بوشهر، تنگستان، دشتستان، دیلم و عسلویه در شرایط زرد کرونایی قرار داشتند و از ۱۵ تا ۲۱ آبان، ۹ شهرستان در وضعیت آبی و از ۲۲ آبان ماه تا ۱۲ آذر ماه همه مناطق استان بوشهر در وضعیت کم خطر قرار داشتند.

zard corona b
کشمیری اضافه کرد: تغییر رنگ کرونایی شهرستان بوشهر زنگ خطری برای این استان به شمار می‌رود و نشان می‌دهد کرونا همچنان وجود دارد و کمترین سهل انگاری و عادی انگاری در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی تغییر رنگ کرونایی و بازگشت روزهای سیاه مرگ و میر ناشی از کرونا را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: در زمان حاضر شمار ورودی روزانه بیماران کرونایی به بیمارستان‌های استان بوشهر به ۲۲ نفر و تعداد کل بستری‌های بیمارستانی ناشی از کرونا نیز به کمتر از ۱۰۰ نفر رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۸۹هزار و ۷۴ نفر به این ویروس مبتلا و ۲هزار و ۲۷ نفر نیز در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group