جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: طرح جمع آوری سگ‌های سرگردان در این شهر اجرا شد.

به گزارش دیارجنوب، حمیده خاتون هلال بحر روز جمعه در این ارتباط افزود: برای این طرح پس از برگزاری مناقصه، یک پیمانکار به مدت ۶ ماه و در قبال دریافت ماهانه یک میلیارد ریال نسبت به زنده‌گیری و جمع‌آوری سگ‌های سرگردان در بوشهر اقدام کند.
وی بیان کرد: در طرح جمع‌آوری این سگ‌ها برخی از شهروندان با عنوان حامی حیوانات مانع از اجرای مطلوب طرح می‌شوند که انتظار می‌رود برای تحقق مطالبه عموم شهروندان همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.
هلال بحر ادامه داد: ازدیاد سگ‌های سرگردان در شهر یکی از مهم‌ترین دغدغه و نگرانی شهروندان بوشهری است که به یک معضل جدی برای شهروندان تبدیل شده و نارضایتی گسترده‌ای را در پی داشته است.

sag velgard
وی تصریح کرد: فراوانی سگ‌های سرگردان در بوشهر به نقطه‌ای رسیده که گاهی آسیب‌های جدی به رهگذران و بویژه کودکان داشته که موجب رعب و وحشت آنان شده است.
هلال بحر ادامه داد: در این راستا برای برطرف کردن نگرانی و با توجه به قولی که به عنوان یک مطالبه عمومی به شهروندان داده شد از آغاز به کار شورای ششم نشست‌های متعددی در کمیسیون بهداشت و سلامت شورا و فرمانداری با مسئولان امر برگزار و بازدیدهایی نیز از کمپ سگ‌های سرگردان جمع آوری شده انجام شده است.
وی اظهار کرد: هماهنگی های لازم با تیم دامپزشکی درزمینه واکسیناسیون و عقیم سازی انجام و نقاط پرتجمع این حیوانات نیز شناسایی شده است.
هلال بحر عنوان کرد: در نشست بررسی این موصوع در فرمانداری نیز مصوب شد در برخی نقاط از جمله پایگاه‌های نظامی کارجمع آوری توسط آنان و انتقال توسط مدیریت پسماند شهرداری انجام شود.
وی یادآور شد: همچنین بزودی نسبت به بازسازی و تعمیر کمپ نگهداری سگ های سرگردان اقدام می‌شود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group