جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

سومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی خرما و صنایع وابسته روز سه‌شنبه در آیینی با حضور شماری از مسئولان در بوشهر افتتاح شد.

به گزارش دیارجنوب، رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر در حاشیه این آیین گفت: نمایشگاه خرما در بوشهر در فضایی به مساحت ۲ هزارو ۵۰۰ متر مربع و با شرکت ۶۶ غرفه دار از استان‌های فارس، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، تهران، اصفهان، یزد، هرمزگان، آذربایجان شرقی، خوزستان و بوشهر برپا شده است.
خورشید گزدرازی افزود: این نمایشگاه از امروز تا روز جمعه یازدهم آذرماه از ساعت‌های ۱۷ تا ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان است.
وی ادامه داد: ارتقای شاخص بهره‌وری در نخلستان، ارزش افزوده محصولات و تولید محصولات جدید، مقابله با تهدیدهای نخلستان‌ها و تسریع در طرح تحول آنها، تولید محصولات جدید از خرما، توسعه بازار هدف صادراتی، اجرای کشاورزی نوین و مکانیزه در نخلستان‌های کشور از جمله هدف‎های اصلی پیش بینی شده برای سومین نمایشگاه خرما و صنایع وابسته در استان بوشهر است.

namayeshgah khorma b 1

گزدرازی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه، میز ملی و همایش بین المللی خرما فرصتی است تا با ارائه راهکارهایی علمی و راهبردی نسبت به ترمیم بازار فروش خرما کشور و بویژه استان بوشهر اقدام کرد.
رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه خرما و صنایع وابسته، میز ملی و همایش بین المللی خرما نیز در شهرهای برازجان و بوشهر برگزار می‎شود.
وی ادامه داد: سفرای کشورهای افغانستان و بنگلادش، معاونان وزیران صمت و جهاد کشاورزی و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس از جمله مهمانان جشنواره خرما در استان بوشهر هستند.
رئیس انجمن خرمای ایران نیز گفت: حضور پررنگ بخش خصوصی با وجود تمام مسائل و مشکلات قابل تحسین و ستایش است.
محسن رشید فرخی افزود: امید است سومین نمایشگاه بین المللی تخصصی خرما و صنایع وابسته در استان بوشهر پیامد و عواقب مثبتی برای ۵۰ میلیون نفر نخل و یک میلیون ذی نفع داشته باشد.
وی ادامه داد: برگزاری میز ملی خرما در بوشهر فرصتی است تا به صورت تخصصی موانع و مسائل فراروی نخل‌داران مورد بررسی قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصاری استان بوشهر نیز گفت: برپایی نمایشگاه خرما در بوشهر فرصتی برای توسعه بازار فروش خرما و همچنین توسعه اقتصادی استان است.
علی باستین افزود: برپایی سومین نمایشگاه بین المللی تخصصی خرما در بوشهر نویدبخش آینده‌ای روشن برای بازار این محصول است که در ادامه جشنواره در میز ملی و همایش بین‌المللی خرما راهکارهای تحقق این مهم مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در سال ۹۹ میزان صادرات خرمای استان بوشهر ۲۷ هزار تن و به ارزش ۳۵ میلیون دلار بود.
در این سال کشورهای مقصد صادرات خرمای استان بوشهر نیز شامل روسیه، اوکراین، ترکیه، افغانستان، اقلیم کردستان عراق، هند، امارات، پاکستان، تاجیکستان، قزاقستان، ارمنستان و قطر بود.
استان بوشهر با ۶ میلیون اصله نخل و تولید سالانه ۱۶۵هزارتن خرما به عنوان یکی از مهمترین استان‌های تولیدکننده خرمای کشور به شمار می‌رود./ ایرنا

namayeshgah khorma b 1namayeshgah khorma b 1namayeshgah khorma b 1namayeshgah khorma b 1namayeshgah khorma b 1namayeshgah khorma b 1namayeshgah khorma b 1namayeshgah khorma b 1namayeshgah khorma b 1namayeshgah khorma b 1namayeshgah khorma b 1namayeshgah khorma b 1namayeshgah khorma b 1namayeshgah khorma b 1namayeshgah khorma b 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group