جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس کمیته فریزبی دشتستان با اشاره به کسب مقام قهرمانی بانوی نماینده شهرستان در ورزش فریزبی با دستان خالی و تمرینی کمتر از دو ماه گفت: پیشرفت در ورزش همگانی مستلزم مسئولینی متخصص و دلسوز است.

ندا قاسمیان پور-دفتر پایگاه خبری دیارجنوب میزبان یکی دیگر از فعالان عرصه ورزش دشتستان بود و این بار گفتگویی ویژه با "رحیم قنبری" رئیس کمیته فریزبی شهرستان دشتستان و کمیته فری استایل استان بوشهر که در شرح ذیل، این گفتگو آمده است:
دیارجنوب: به‌طور مختصر خودتان را معرفی کنید.
رحیم قنبری متولد سال 1368، ساکن شهر برازجان و رئیس کمیته فریزبی شهرستان دشتستان و فری استایل استان بوشهر هستم.
تمام مقاطع تحصیلی را در زادگاهم ( برازجان) سپری کردم و دانشگاه را نیز در همین شهر در رشته مهندسی عمران به پایان رساندم. در حال حاضر نیز دانشجوی کارشناسی ارشد عمران شاخه ژئوتکنیک از دانشگاه خلیج فارس و در استانداری بوشهر مشغول به کار هستم.

goftegoo ferizbi dashtestan 10
دیارجنوب: از چه سالی به عرصه ورزش وارد شدید و علت اصلی انتخاب رشته فریزبی چه بود؟
همیشه به ورزش علاقمند بودم و حدود ۱۷ سال پیش در باشگاه هندبال ستارگان دشتستان فعالیت داشتم و همیشه ورزش با دوستان را در قسمتی از برنامه روزانه خود داشته ام.
درخصوص ورزش فریزبی نیز از طریق یکی از دوستانم در محیط کاری با این رشته آشنا شدم و سال 1396 به طور جدی فعالیتم را آغاز کردم. در ابتدا برایم ورزشی مهیج بود و بدلیل داشتن برخی شاخصه ها توانست با سبک زندگی من همراه شود.
اولین دیسک برای این رشته ورزشی را از کمپانی دیسک رفت آمریکا خریداری کردم و توانستم ارتباط بهتری با این ورزش برقرار کنم و همه این عوامل باعث شد تا به فریزبی علاقمند شوم.
دیارجنوب: فریزبی چه نوع ورزشی است و محدودیت سنی دارد؟
این رشته ورزشی آمریکایی است و بدلیل جذابیت و هیجانی که داشت به مرور زمان در سایر نقاط جهان معرفی شد.
بازی فریزبی یک دیسک است که در سبک های مختلفی شامل میدانی، آلتیمیت، فری استایل، دابل دیسک و گاتس اجرا می شود.

goftegoo ferizbi dashtestan 1
سبک میدانی شامل آیتم های پرتابMTA، دقت و مسافت، سبک آلتیمیت تشکیل شده از دو گروه فعال 7 نفره و 5 بازیکن تعویضی در کنار زمین، فری استایل نیز سبکی آزاد بصورت گروهی یا انفرادی با اجرای حرکات نمایشی و همچنین سبک دابل دیسک و گاتس از جمله سبک های گروهی فریزبی است.
از ویژگی های خوب فریزبی این است که میتوان آن را در سبک های متعدد و به صورت گروهی، انفرادی و دو نفره در محیط های مختلف انجام داد و محدودیت سنی خاصی ندارد و افراد در تمام رده سنی میتوانند به این ورزش بپردازند.
برای این رشته ورزشی مسابقاتی تحت عنوان فریزبی گلفینگ وجود دارد که نیازمند یک سکوی هدف است و باید دیسک به آن سکو پرتاب شده تا امتیاز دریافت شود و بصورت گروهی و با ویژگی خاص خودش انجام می شود.
دیارجنوب: رشته ورزشی فریزبی در دشتستان چه زمانی فعالیت خود را آغاز کرد؟
فریزبی به مدت دو ماه است که در شهرستان دشتستان فعالیت خود را آغاز کرده و طی این مدت با برگزاری تمرینات، نشر پوستر در رسانه ها، از طریق دوستان وآشنایان سعی کردیم افراد را جذب و استعدادیابی کنیم.
دیارجنوب: چه مدت و با چه امکاناتی تیم را برای مسابقات آماده کردید؟
بدلیل نداشتن وقت کافی و نزدیک بودن به مسابقات استانی، بیشتر تمرکزمان را بر روی ورزشکارانی گذاشتیم که در رشته های ورزشی دیگری از جمله والیبال، بسکتبال و هندبال فعالیت داشتند و طبق جامعه هدفمان توانستیم تعدادی از افراد را جذب کنیم.
از هیچ ارگانی حمایتی صورت نگرفت و فقط با هزینه شخصی توانستیم حداقل تجهیزات را فراهم سازیم تا اعضای انتخاب شده بتوانند برای شرکت در مسابقات آماده شوند.

goftegoo ferizbi dashtestan 1
دیارجنوب: تیم فریزبی شهرستان دشتستان در مسابقات استانی چه افتخاراتی را کسب کرد؟
در مسابقات استانی در سبک میدانی قسمت بانوان در آیتم دقت و مسافت خانم زهرا زنده بودی بعنوان نماینده دشتستان مقام اول را کسب کرد و توانست به مسابقات کشوری راه یابد و بخش آقایان نیز در سبک میدانی در آیتم MTA مقام دوم را کسب کردیم.
بطور کلی در استان بوشهر3 آقا و 3 بانو به مسابقات کشوری راه یافتند و در آینده نزدیک هم مسابقات آلتیمیت استانی را پیش رو خواهیم داشت که تیم شهرستان در حال تمرین هستند.
دیارجنوب: چه توصیه ای برای افراد علاقه‌مند به این رشته دارید؟
فریزبی ورزشی کم هزینه است که در همه مکان ها و حالات میتوان آن را انجام داد و در ابتدای مسیر آشنایی و معرفی این رشته ورزشی در بین افراد جامعه مهم است.
به افراد علاقمند توصیه میکنم که حتما یک دیسک را تهیه کنند و در زمان تمرینات ما در سالن ورزشی بانوان و زمین چمن مصنوعی در روزهای زوج و فرد شرکت کنند. برنامه های متنوعی داریم و امکانات و آموزش های لازم را در اختیار افراد قرار می دهیم.
دیارجنوب: حرف پایانی خود در خصوص حمایت های صورت گرفته از ورزش فریزبی را بگویید؟
در سطح استانی برای حمایت از این رشته با مسئولین صحبت هایی شد ولی در فاز اجرایی هیچگونه حمایتی را دریافت نکردیم و با ما همراه نبودند و میزان حمایت هیئت همگانی شهرستان دشتستان از رشته فریزبی طی دو ماه گذشته تهیه 6 عدد ست ورزشی و تعداد ده عدد دیسک بوده است.
معتقدم که ورزش همگانی برای پیشرفت کردن و دیده شدن نیاز به افراد متخصص تر و دلسوزتری دارد تا با حداقل ها بتوانند کمیته را همراهی کنند.

goftegoo ferizbi dashtestan 1goftegoo ferizbi dashtestan 1goftegoo ferizbi dashtestan 1goftegoo ferizbi dashtestan 1 

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group