جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر از ادامه افت سطح سفره‌های آب زیر زمینی در دشت‌های استان خبر داد و گفت: پارسال افت سطح آب در برخی از دشت‌ها به ۲ متر رسید.

به گزارش دیارجنوب، علی محمدی در نشست با رئیس دادگستری شهرستان عسلویه آب را اساس توسعه و شکوفایی کشور خواند و افزود: این امر ضرورت حفاظت از منابع آب را دوچندان می‌کند.
وی عنوان کرد: افت مستمر سطح سفره‌های آب زیر زمینی به دلیل افزایش تقاضا برای برداشت همچنان ادامه دارد و میزان افت این سفره‌ها پارسال در برخی از دشت‌های استان تا ۲ متر نیز برآورد شد.

jalase aab
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: تغییر اقلیم نیز باعث افزایش شدت بارندگی‌ها در مدت زمان کوتاه شده است که کمک چندانی به تغذیه آبخوان‌ها نخواهد کرد. همچنین خطر دیگر باران‌های شدید و کوتاه مدت و وقوع سیلاب‌های مخرب است که حجم زیاد روان‌آب در مسیل‌ها و آبراه‌ها به ویژه در شهر‌ها اگر در تصرف غیرمجاز باشد یا به خوبی ساماندهی نشده باشد، احتمال بروز خسارت فراوانی را ایجاد می‌کند.

رئیس دادگستری شهرستان عسلویه نیز گفت: امروزه بحران آب دیگر بر کسی پوشیده نیست و اکثر دشت‌های استان بوشهر نیز مثل سایر نقاط کشور دچار افت منابع آبی شده‌اند.
سید احمد موسوی پور افزود: همه نقاط کشور به نحوی با این موضوع مواجه شده‌اند و دلیل آن اقدام‌ها و تصمیم‌های گرفته شده در طول سالیان گذشته است.
وی بیان کرد: کشور ما اقلیم خشک و کم بارانی دارد و برداشت‌های بی‌رویه به طور تصاعدی منجر به خشک شدن دشت‌ها شده است.
رئیس دادگستری شهرستان عسلویه با اشاره به اینکه آینده کشور به حفظ محیط زیست و منابع آب گره خورده است، تاکید کرد: دادگستری شهرستان عسلویه آمادگی دارد از شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در مسائل حوزه آب حمایت کند./ صداوسیما

استان بوشهر

Template Design:Dima Group