شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در راستای حفاظت بهینه از عرصه زیست محیطی ۲۲ دستگاه موتورسیکلت به ناوگان حفاظت این اداره کل افزوده شد.

به گزارش دیارجنوب، فرهاد قلی‌نژاد روز شنبه در این ارتباط افزود: این اقدام ارزشمند سازمان محیط زیست در راستای توسعه سطح گشت و کنترل زیستگاه‌ها و مناطق حفاظت شده استان بوشهر انجام شده است.
وی بیان کرد: تقویت و افزایش تجهیزات و امکانات یگان حفاظت در راستای گشت و کنترل موثر و اصولی زیستگاه‌ها و مناطق تحت حفاظت و پیشگیری از شکار و صید و تخریب محیط زیست از اولویت‌های اداره کل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر است.
قلی نژاد ادامه داد: تجهیز کامل یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر با توجه به مساحت فراوان زیستگاه ها و اکوسیستم‌های خشکی و دریایی نیازمند بودجه و اعتبار کافی است که پیگیری لازم برای تحقق این مهم درحال انجام است.

motor mohit z
وی یادآور شد: استان بوشهر دارای ۱۱ منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است که حفاظت از این مناطق با تلاش شبانه روزی محیط بانان سختکوش درحال انجام است.
قلی نژاد اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست و حیات وحش استان به تنهایی از عهده یک دستگاه بر نمی‌آید بلکه وظیفه‌ای همگانی است که باید همگان برای تحقق این مهم پای کار باشند.
وی گفت: با وجود کمبود نیرو و امکانات خودرویی و موتوری و لزوم تخصیص اعتبار در این زمینه اما تاکنون با تعصب محیط‌بانان بوشهری به منابع طبیعی و جانوری این استان حفاظت از این عرصه‌ها به نحو مطلوبی انجام می‎شود.
بر اساس استاندارد جهانی برای حفاظت از هر یکهزار هکتار مناطق زیست محیطی تحت حفاظت، یک نیروی انسانی محیط بان لازم است.
هم اکنون وسعت مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست استان بوشهر بیش از ۱۷۷ هزار هکتار است که بر اساس استانداردها برای حفاظت از آن ۱۷۷ نیروی محیط بان لازم است، این در حالی که در زمان حاضر نزدیک به ۶۰ محیط ‌بان حفاظت از این عرصه‌ها را به عهده دارند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group