پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

هواشناسی بوشهر با اشاره به مواج بودن دریا به ویژه از شنبه تا دوشنبه از دریانوردان به ویژه دارندگان شناورهای کوچک و صیادی خواست به دریا نروند.

به گزارش دیارجنوب، اداره کل هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد: از شنبه (۶ آذر) سرعت وزش باد‌های شمالی روی دریا افزایش خواهد یافت و به سبب وزش باد شدید شمال غربی، به تناوب سواحل و فراساحل استان تا دوشنبه (۸ آذر) مواج خواهد بود.
بر اساس این گزارش، پیش بینی می‌شود در این مدت، سرعت باد گاهی به بیش از ۴۵ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲ متر برسد.
هواشناسی بوشهر از دریانوردان خواست در این مدت از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری کنند.

bad moj
طبق این گزارش، امروز و فردا نیز به سبب وزش باد‌های شمال غربی بر روی دریا، سواحل و فراساحل به‌ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان مواج خواهد بود.
همچنین عصر جمعه تا صبح شنبه در برخی نقاط نیمه شمالی استان با افزایش ابر، احتمال وقوع بارش پراکنده و گاهی رعدوبرق دور از انتظار نیست.
آسمان استان تا فردا صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی شده است.
جهت وزش باد نیز بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی ۱۴ تا ۴۲ کیلومتر درساعت خواهد بود.
ارتفاع موج دریا هم ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ و امروز گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.
فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۶:۳۱، مد اول ساعت ۱۳:۵۶، جزر دوم ساعت ۱۴:۵۸ و مد دوم ساعت ۲۳:۰۱ خواهد بود./ باشگاه خبرنگاران

استان بوشهر

Template Design:Dima Group