پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

نخستین مرکز تخصصی تیمار و نگهداری پستانداران و پرندگان به منظور درمان سریع و اصولی حیات وحش در منطقه حفاظت شده حله استان بوشهر روز پنجشنبه در آیینی افتتاح شد.

به گزارش دیارجنوب، فرهاد قلی نژاد در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز تیمار و نگهداری حیات وحش استان بوشهر که با حضور مدیر عامل‌ پتروشیمی مروارید و جمعی از محیط بانان‌ و مدیران محیط زیست استان بوشهر افتتاح شد کل محدوده استان بوشهر را پوشش خواهد داد.
وی بیان کرد: هدف از ایجاد این قرنطینه، تیمار داری و کمک به درمان حیات وحش مصدوم در محدوده استان بوشهر و در راستای اقدام‌های صورت گرفته به منظور افزایش شانس بقا برای حیوانات صورت گرفته است.

markaz eftetah h
قلی‌نژاد ادامه داد: این مرکز قرنطینه با مشارکت شرکت پتروشیمی مروارید و در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت ساخته شده است.
وی یادآور شد: ایجاد و تجهیز نقاهتگاه مرکزی استان بوشهر و تهیه یک دستگاه آمبولانس مخصوص انتقال و درمان حیات وحش از جمله اقدام‌های انجام شده در این راستا است.
منطقه حفاظت شده حله به وسعت ۴۴ هزار و ۷۸۳ هکتار، در ساحل خلیج فارس و به فاصله ۱۰ کیلومتری شمال شرقی بندر بوشهر قرار دارد.
گیاهان تالابی شامل نخل مرداب، نی بزواش، پیازین و لوئی و گیاهان خشکی زی مانند گیاهان گز و کهور در این منطقه دیده می‌شوند.
پستانداران این منطقه گرگ، شغال، روباه معمولی، خرگوش و گربه وحشی، پرندگان آن درنا، فلامینگو، اگرت، اردک مرمری، اردک سفید، غاز خاکستری، انواع سلیم و سایر پرندگان آبزی و کنار آبزی و انواع بازهای شکاری است./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group