جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مراسم رونمایی از کتاب چکیده های خامه و تجلیل از مقام شامخ استاد حسین جواهری نویسنده و پژوهشگر بندر ریگی در زادگاهش برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب، این آئین روز پنجشنبه ۲۷ آبان ماه با همکاری کتابخانه عمومی شهید محمد پولاد، شهرداری بندرریگ‌، شورای شهر بندرریگ، انتشارات هلیله و مرکز فرهنگی آموزشی فرتورگران به پاس قدردانی از ۶۰ سال فعالیت علمی و فرهنگی استاد حسین جواهری با حضور مردم و مسئولین برگزار شد.

roonamaei ketab javaheri 1
محمد مظفری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی استانداری بوشهر در این آئین خود را شاگرد استاد حسین جواهری دانست و افزود: بنده در مطالعات خود هر جا با مشکل رو به رو می شوم به ایشان مراجعه میکنم.
وی با بیان اینکه حسین جواهری یک دانشمند به معنای راستین است، افزود: او کسی است که از علم سیاست، ادبیات، شیمی، تاریخ بخصوص تاریخ زنده ی منطقه، جامعه شناسی و دیگر علوم بهره می برد. این تخصص را ما در کمتر کسی میتوانیم ببینیم ولی در استاد جواهری وجود بارز دارد و در آثار و گفته های ایشان به روشنی دیده می شود.
مظفری خاطر نشان کرد: تا کنون کمتر به موضوع کتاب چکیده های خامه پرداخته شده و این کتاب مرجعی بدیع و نو است.
حسن لاوری سردبیر نشریه نصیر بوشهر در این مراسم با اشاره به شاخص های علم و فرهنگ شهر بندرریگ به بیان پتانسیل های علمی و فرهنگی شهر بندرریگ اشاره کرد و افزود باید با همت مردم و مسئولین مراکز علمی و فرهنگی این شهر رشد و توسعه بیشتری یابند.
وی در بخش دوم سخنانش به ویژگی ها و صفات حسنه اخلاقی و جهان بینی استاد حسین جواهری پرداخت و افزود: حسین جواهری با تمام فروتنی و خوش خلقی بدون هیچ چشمداشت علم خود را در اختیار طالبان علم قرار میدهد.

roonamaei ketab javaheri 1
در ادامه مهدی انصاری مدیر نشر هلیله ضمن تشکر و قدردانی از حسین جواهری به قدردانی از عوامل اجرایی در چاپ کتاب چکیده های خامه پرداخت. و مراتب سپاس خود را از آقای منصورنژاد صفحه آرا و طراح، آقای بردخونی به جهت در اختیار قرار دادن اثر ارزشمندشان خط خوشنویسی برای طرح جلد و زینب یوسفی ویراستار این کتاب پرداخت و افزود: استاد حسین جواهری ریشه در اصالت و تربیت صحیح پدر و مادر دارد و در ابتدا از آموزه های پدر و مادر بزرگوارشان تعلیم یافته اند و بعد وارد جامعه ی علمی و فرهنگی شده اند و توانسته اند با تلاش و کوشش بسیار به مراتب والای علمی برسند.
وی بیان داشت: کتاب چکیده های خامه (جستارهایی در فرهنگ و ادب پارسی) اثری است جامع و فاخر که جزو منابع معتبر و ارزشمند پژوهشی در زمینه ی ادبیات پارسی که می تواند مورد استفاده اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و اهالی علم و ادبیات قرار گیرد.
استاد حسین جواهری در ابتدای سخنان خود با یادی از استاد ارزشمندش، استاد محمد آل عصفور برایشان دعای خیر کردند و خود را مدیون آموزه های این استاد ارزشمند در مدرسه سعادت بوشهر و همچنین مدیون پدر و مادر دانستند. ایشان ضمن قدردانی از همه ی مهمانان و عوامل اجرایی این برنامه افزود: کتاب چکیده های خامه (جستارهایی در فرهنگ و ادب پارسی) کتابیست پژوهشی در زمینه ی ادبیاتی که یک مصرع آن به صورت ضرب المثل درآمده و مصرع دیگر آن مغفول مانده است. همچنین به توضیحات لازم در رابطه با هر بیت و همانندی ها پرداخته شده است.
مجری برنامه محمد مذکوری نویسنده جوان و خوش ذوق بندرریگ با بیان چند عنوان از عناوین مختلف آثار استاد حسین جواهری افزود: در چند سال اخیر هر کتابی در بندرریگ و بعضی کتاب هایی که در بوشهر چاپ و منتشر شده بی شک استاد جواهری نقشی موثر در آن داشته اند.
در پایان شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرریگ ضمن تشکر از عکاس و فیلمبردار مرکز فرتورگران و تجلیل از این استاد گران‌قدر به‌‌منظور حمایت از آثار فاخر هنرمندان و نویسندگان شهر، تعداد بیست و پنج مجلد از کتاب«چیکده‌های خامه‌ جستارهایی در فرهنگ و ادب پارسی» را خریداری نمود.

roonamaei ketab javaheri 1roonamaei ketab javaheri 1roonamaei ketab javaheri 1roonamaei ketab javaheri 1roonamaei ketab javaheri 1roonamaei ketab javaheri 1roonamaei ketab javaheri 1roonamaei ketab javaheri 1

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group