جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مراسم تجلیل از نویسندگان ادبیات پایداری و تجلیل از خانواده‌های معزز شهدای والامقام در خلال ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر  و با حضور مسئولین برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر یکشنبه در ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: ترویج فرهنگ جهاد و شهادت زمینه‌ساز رفع بسیاری از مشکلات جامعه است و باید در این مسیر قدم برداریم.
وی خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر به منظور ترویج فرهنگ جهاد و شهادت هر سال مراسمی را برای تعلیم و تقدیر از مولفانی که در مکتب شهید و شهادت قلم زدند برگزار می‌کند.
امام جمعه بوشهر با اشاره به تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب تنها گریه کن زندگی و خاطرات شهید محمد معماریان خاطر نشان کرد: هنرمندان باید در قالب‌های مختلف در عرصه شهید و شهادت آثار فرهنگی مختلفی تولید کنند.

tajlil nevisandegan shohada 1
آیت‌الله صفایی بوشهری با گرامیداشت هفته بسیج، جایگاه خانواده معظم شهدا نزد پروردگار عالم و جامعه را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: شهدا دارای شخصیت والا الهی و اجتماعی، عزت ملی، اقتدار دینی هستند و مورد تکریم و احترام همه آحاد جامعه قرار دارند.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، ترس و هراس در تهاجم دشمنان را سبب ذلت آن کشور دانست و بیان کرد: مردمی که برای حفظ دین با جان خود دفاع می‌کنند آن کشور پایدار و اگر به سبب ترس و دنیا خواهی عقب‌نشینی کنند یا از جغرافیای جهان پاک و یا به مستعمره تبدیل می‌شود.
امام جمعه بوشهر با بیان اینکه شهدا با ایثارگری و فداکاری به دین اقتدار و به کشور قوت می‌دهند خاطر نشان کرد: خانواده شهدا چشم و چراغ جامعه و از محبوبیت و توجه ویژه اجتماعی برخوردار هستند.
وی داشتن شخصیت فرا دنیایی و الهی را یکی از آثار و برکات شهادت دانست و گفت: شهیدان محبوب و میهمان خداوند متعال هستند و برای ترویج فرهنگ و نهادینه شدن فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت عظمت حماسه‌آفرینی شهدا باید کارهای بزرگی در عرصه هنر انجام شود.
در این مراسم از جمعی از خانواده‌های معزز شهدای والامقام و نویسندگان ادبیات پایداری استان بوشهر تجلیل به عمل آمد./ مهر

 tajlil nevisandegan shohada 1tajlil nevisandegan shohada 1tajlil nevisandegan shohada 1tajlil nevisandegan shohada 1tajlil nevisandegan shohada 1tajlil nevisandegan shohada 1tajlil nevisandegan shohada 1tajlil nevisandegan shohada 1tajlil nevisandegan shohada 1tajlil nevisandegan shohada 1tajlil nevisandegan shohada 1tajlil nevisandegan shohada 1tajlil nevisandegan shohada 1tajlil nevisandegan shohada 1tajlil nevisandegan shohada 1tajlil nevisandegan shohada 1tajlil nevisandegan shohada 1tajlil nevisandegan shohada 1

tajlil nevisandegan shohada 1

tajlil nevisandegan shohada 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group