جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

چهارشنبه شب هنگام برگزاری یک جشن عروسی در تالاری واقع در شهرستان صومعه‌سرا ناگهان با نشست کف سالن چند نفر از میهمانان به داخل گودال سقوط کردند که منجر به جراحت‌های سطحی چند نفر از آنان شد.

به گزارش «دیارجنوب» به نقل از روزنامه ایران، با اعلام حادثه به آتش‌نشانی و اورژانس بلافاصله امدادگران در محل حاضر شدند و به کمک این افراد آمدند.
در همین ارتباط مسلم امانی، مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گیلان به ایرنا گفت: گودال ایجاد شده حاصل فرو نشست زمین نیست، اما می‌تواند یک فروچاله، آب‌شستگی یا چاه باشد. فرونشست زمین در اثر برداشت بی‌رویه آب زیرزمینی رخ می‌دهد و موجب مسائلی همچون ایجاد شکاف‌های عمیق در سطح زمین، کج شدن لوله‌های چاه و خرابی ساختمان‌ها می‌شود، اما این گودال ممکن است بر اثر احداث این سازه در بستری نامناسب ایجاد شده و زیر آن خالی بوده است.

sakhteman foro

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گیلان افزود: اکثر تالارها بدون توجه به وضعیت منطقه در زمین‌های باتلاقی ساخته می‌شوند و ممکن است چنین رخدادی برای آنها به‌وجود آید. برای روبه‌رو نشدن با چنین مواردی توصیه می‌شود قبل از احداث هرگونه سازه روی زمین از دانش زمین‌شناسی و نقشه‌های تولید شده استفاده شود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group