سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با توجه به اینکه آزمون‌های مجازی پایایی آزمون حضوری را ندارند آزمون تمامی مقاطع در نوبت اول و دوم به صورت حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش «دیارجنوب»، حسنعلی اصغری یکشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر که به صورت گفتگوی زنده اینستاگرامی و با عنوان «پساکرونا و آموزش و پرورش» اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونا ما نیازمند شرایط جدید نیز بودیم اگرچه نیاز ما در این ایام به اقداماتی بود که بهتر بود زیرساخت‌های آن از گذشته فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اذعان کرد: تلاش ما در گام اول توانمندسازی همکاران آموزش و پرورش بود همچنین تلاش ما بر این است که در چشم انداز پایان سال تحصیلی جز سه استان برتر باشیم.
تبلیغات

وی با اشاره به اینکه رشد آموزش و پرورش در شاخص کمی خوب بوده است افزود: هدف ما تحقق سند تحول بنیادین، رسیدن به حیات طیبه، رشد تمام ساحتی و پرورش مهارت زندگی است.

این مسئول با اشاره به رشد معدل دانش اموزان در پایه دوازدهم تصریح کرد: ما در حوزه واکسیناسیون فرهنگیان جز استان‌های اول بودیم اما در حوزه واکسیناسیون دانش‌آموزان استقبالی که انتظار داشتیم انجام نشد.

daneshamooz emtehan

وی با بیان اینکه ۷ درصد دانش آموزان استان قزوین یعنی در حدود ۸ هزار نفر واکسن دریافت نکرده‌اند، بیان کرد: بیش از ۹۳ درصد دانش‌آموزان دوز اول واکسن و حدود ۴۷ درصد دانش‌آموزان دوز دوم آن را دریافت کرده‌اند که البته واکسن تأیید شده بیشتر دانش‌آموزان سینوفارم بوده است.

اصغری بیان کرد: تلاش ما بر این بود که در ابتدا مدارس روستایی و عشایر و هنرستان‌ها با تقسیم گروه‌ها و با رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شوند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته بهداشت در مدارس برای نظارت بر پروتکل‌ها عنوان کرد: وظیفه فراهم کردن شرایط آموزش با کیفیت به عهده ما است و ما در این حوزه تلاش کردیم تا خدمات آموزشی در مسیرهای مختلفی را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم و دانش آموزان نیز می‌توانند از این خدمات بهرمند شوند.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه آزمون‌های مجازی پایایی آزمون را ندارند آزمون تمامی مقاطع در نوبت اول و دوم به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شیوه بازگشایی مدارس به عهده شورای مدارس است عنوان کرد: در خصوص مسئله رتبه بندی معلمان نیز باید گفت که این مسئله صرفاً در راستای معیشت نیست بلکه مسئله مهم دیگر ارتقا و رشد کیفی است که ما امیدواریم در این راستا بتوانیم شاهد اتفاقات خوب باشیم.

اصغری ضمن اشاره به وضعیت مدارس غیردولتی ابراز کرد: مدارس غیر انتفاعی هیچ فرقی با مدارس دولتی ندارند و کاملاً موظف به رعایت قواعد و قوانین هستند اما با توجه به جامعه کم آماری در این مدارس، برگزاری کلاس‌های حضوری ضمن رعایت پروتکل‌ها بلا مانع است.

وی ادامه داد: حق‌الزحمه مدارس غیر دولتی بر مبنای قانون کار است اما مدرسه‌ای موفق است که به نیروی انسانی توجه ویژه داشته باشد و ما می‌خواهیم همه مدارس به شیوه قانون حق‌الزحمه پرداخت کنند.

این مسئول با بیان اینکه گاهی اسناد پرداخت‌ها که مدارس به ما نشان می‌دهند با پرداخت متفاوت است، مطرح کرد: طبق قانون سال جاری لازم است مدارس غیر انتفاعی اسناد قراردادی خود را روی سیستم بارگذاری کنند و اگر مدارسی خلاف این امر عمل کنند برخورد ما تعلیق یا تعطیلی مدرسه خواهد بود.

وی افزود: در سال ۹۳ با توجه به کمبود نیرو انسانی، حدود ۲۱۲ نفر به عنوان نیروی خرید خدمت مشمول بسته حمایتی آموزش و پرورش شدند و حالا هزینه واریزی برای ۱۴۰ نفر واریز شده اما با توجه به اینکه ما نمی‌خواهیم از حضور ۷۰ نفر باقی مانده محروم شویم در تلاشیم با استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس بتوانیم گام‌های مؤثری برای حل مسائل موجود برداریم.

این مسئول با اشاره به پرداخت پاداش پایان خدمت سال ۹۹ تشریح کرد: استان قزوین جز ۹ استانی است که هنوز پاداش پایان خدمت را دریافت نکرده است و طبق پیگیری ما اقدامات تخصیص این هزینه انجام شده اما با توجه به مشکلات نقدینگی نهایت تا پایان هفته جاری پرداخت خواهد شد.

وی در پایان گفت: تلاش معلمان در ۲۱ ماه گذشته قابل تقدیر است اگر چه ما در ارائه خدمات آموزشی با مشکلاتی مواجه بودیم اما تلاش ما در تحقق سند تحول و طبق چشم‌انداز مطرح شده رسیدن به رتبه‌های برتر در سطح کشور است که این امر جز به همت فرهنگیان و خانواده‌ها محقق نمی‌شود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group