شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

ژاوی سرمربی سابق باشگاه السد با قراردادی تا سال ۲۰۲۴ به عنوان سرمربی جدید بارسلونا انتخاب شد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از تسنیم، باشگاه بارسلونا به طور رسمی ژاوی هرناندس را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کرد.

مدیران باشگاه بارسلونا سرانجام پس از مذاکرات فشرده‌ای که در دوحه قطر با همتایان خود در باشگاه السد داشتند، سرانجام موفق شدند قرارداد ژاوی هرناندس را فسخ کنند و او را به طور رسمی به عنوان سرمربی جدید کاتالان‌ها و جانشین رونالد کومان معرفی کنند. اسطوره باشگاه بارسلونا پس از ۶ سال به این تیم بازگشت و این بار در قامت سرمربی چالش بزرگی به نام نجات بارسا از وضعیت نه‌چندان خوب کنونی پیش‌رو دارد.

در بخشی از بیانیه باشگاه بارسلونا آمده است: «باشگاه بارسلونا با ژاوی هرناندس به توافق رسیده است تا او در ادامه فصل جاری و دو فصل دیگر سرمربی تیم اصلی باشگاه شود. انتظار می‌رود ژاوی اواخر این هفته (تا یکشنبه) وارد بارسلونا شود و روز دوشنبه ۸ نوامبر (۱۷ آبان) مراسم معارفه او به عنوان سرمربی جدید بارسا در رویدادی که حضور در آن برای عموم آزاد است، در نوکمپ برگزار خواهد شد».

zhavi

گفته می‌شود باشگاه بارسلونا و ژاوی به طور مشترک بند فسخ قرارداد این مربی ۴۱ ساله را به طور مشترک پرداخت خواهند کرد و هر کدام ۲.۵ میلیون یورو به باشگاه قطری می‌پردازند. ژاوی در اولین تجربه سرمربیگری‌اش از سال ۲۰۱۹ هدایت السد قطر را برعهده گرفت و در این مدت هفت قهرمانی برای این تیم به ارمغان آورد.

این مربی اسپانیایی که بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۵ برای تیم اصلی بارسلونا بازی می‌کرد، در دوره ۲۴ سال حضورش در این تیم، ۲۳ عنوان قهرمانی را با کاتالان‌ها تجربه کرد که عبارتند از سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، هشت قهرمانی در لالیگا، دو قهرمانی در سوپرجام اروپا، دو قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان، دو قهرمانی در جام حذفی اسپانیا و شش قهرمانی در سوپرجام اسپانیا.

بارسلونا در حال حاضر با ۱۶ امتیاز در رده نهم جدول رده‌بندی لالیگا جای دارد و با سوسیه‌داد صدرنشین ۹ امتیاز اختلاف دارد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group