پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس آخرین گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت کرونایی ۶ شهرستان این استان آبی (کم خطر) اعلام شده است.

به گزارش دیارجنوب، دکتر سعید کشمیری روز شنبه در این ارتباط افزود: بر این اساس با تغییر رنگ کرونایی شهرستان‌های عسلویه و دشتی از زرد (خطر متوسط) به آبی در زمان حاضر شهرستان‌های دشتستان، دشتی، جم، دیر، عسلویه و کنگان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.
وی بیان کرد: همچنین با تغییر رنگ شهرستان گناوه از آبی به زرد شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، دیلم و گناوه در وضعیت زرد کرونایی هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس این رنگ بندی استان بوشهر در زمان حاضر در وضعیت کم خطر کرونایی قرار دارد.
وی بیان کرد: تا زمانی که ایمنی کامل در کشور و دنیا ایجاد نشده رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برای پیش‌گیری و قطع زنجیره شیوع کرونا همچنان الزامی است.

rangbandi keshvar
کشمیری تاکید کرد: ویروس کرونا از بین نرفته و هنوز وجود دارد و هرگونه عادی انگاری امکان شعله ور شدن دوباره این ویروس خطرناک را به دنبال خواهد داشت.
کشمیری در باره روند واکسیناسیون در استان بوشهر بیان کرد: در زمان حاضر به یک میلیون و ۱۸۷هزار و ۲۹ نفر واکسن در این استان تزریق شده که ۷۰۵ هزار و ۷۶۲ نفر یک نوبت و ۴۷۹ هزار و ۳۹۱ نفر نیز هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند.
وی یادآور شد: افزون براین استان بوشهر به واسطه وجود صنایع نفت، گاز و پتروشیمی میزبان ۵۰ هزار نفر مهمان است که با همکاری وزارت نفت این افراد نیز زیرپوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند.
کشمیری، در باره واکسیناسیون دانش آموزان گفت: در زمان حاضر ۸۰ درصد دانش آموزان استان بوشهر نوبت اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند.
وی با اشاره به تغییر فصل و احتمال شیوع سرماخوردگی و آنفلوآنزا از مردم خواست در شرایط اپیدمی افراد باید هر علامت بیماری از جمله سرفه، گلودرد، تب، بی اشتهایی را جدی بگیرند و خیلی سریع نسبت به درمان اقدام کنند.
کشمیری درباره تزریق دُز سوم واکسن به کادر درمان افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده دُز یادآوری به تمام پرستاران، پزشکان و کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه، سالمندان و بیماران خاص که ۶ ماه از تزریق دُز دوم آنها گذشته باشد تزریق می‌شود.
کشمیری از مردم خواست مراسم‌ عروسی و شادی خود را در محیط باز و با رعایت فاصله اجتماعی و جمعیت محدود برگزار کنند و تا حد امکان از سفر بویژه به استان‌های قرمز خودداری کنند.
از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۷هزار و ۸۴۸ نفر در این استان به این ویروس مبتلا و یکهزار و ۹۹۸ نفر نیز براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group