پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: در زمان حاضر بیمارستان‌های این استان به گروه‌های خونی A منفی، B منفی، O منفی و AB مثبت نیاز اساسی دارند.

به گزارش دیارجنوب، نرگس عبیدی روز سه‌شنبه در این ارتباط افزود: در زمان اوج شیوع ویروس کرونا عمل‌های غیر ضروری در بیمارستان‌ها انجام نمی‌شد اما با بهبود شرایط و بازگشت مراکز درمانی به روال عادی درمان، شمار عمل‌ها بیشتر و به دنبال آن نیاز به گروه‌های خونی نیز افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه گروه‌های خونی A منفی، Bمنفی، O منفی و AB مثبت فراوانی کمتری در جامعه دارند نیاز بیمارستانی به این گروه‌های خونی نیز بیشتر است به همین دلیل انتظار می‌رود افرادی که دارای این گروه‌های خونی هستند و امکان اهدا دارند به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

khoongiri
عبیدی اظهار کرد: حضور برنامه‌ریزی شده و مستمر افراد برای اهدای خون کمک می‌کند میزان ذخایر خون استان همیشه در حد مطلوب باقی بماند.
مدیرکل انتقال خون استان بوشهرگفت: از آنجایی که روزانه افراد ثابتی وجود ندارد که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی مشخص باشد، نیاز به اهدای خون همیشگی است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه هر اهدا خون حداقل سه نفر را از مرگ حتمی نجات می‌دهد، شهروندان بوشهری در این شرایط برای اهدای خون که یک کار ضروری است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به پایگاه‌های خون‌گیری این سازمان مراجعه کنند.
عبیدی تاکید کرد: پایگاه‌های انتقال خون با توجه به رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی محیطی امن برای تک تک افراد مراجعه کننده به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: نیاز به خون همیشگی و عمر خون و فرآورده‌های آن کوتاه است به همین دلیل از هم استانی‌ها انتظار می‌رود در روزهای آینده با رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی با حضور در پایگاه‌های انتقال خون این استان در کنار ما باشند و اجازه ندهند ذخایر خونی استان کاهش یابد تا از این روزهای سخت همچون گذشته با سربلندی عبور کنیم.
مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: از ابتدای سال تا پایان مهرماه ۲۱هزار و ۵۷۵نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان بوشهر مراجعه کردند که از این شمار ۱۷هزار و ۸۸۳ نفر موفق به اهدا خون شدند که از این شمار ۸۲۲ نفر بانوان هستند.
وی یادآور شد: از شمار اهدا کنندگان خون ۸۲۲ نفر را بانوان تشکیل می‌دهد./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group