جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: از ۲۳ هزار و ۵۵۰ دانش‌آموز مشغول به تحصیل در مقاطع متوسطه اول و دوم در شهرستان، بیش از ۱۴ هزار نفر واکسن کرونا دریافت کرده ‌اند.

به گزارش دیارجنوب، ماریا خویشدوست در این ارتباط اظهار داشت: ۲۱ پایگاه ثابت و سیار ویژه دانش‌آموزان در شهر برازجان و سایر بخش‌های شهرستان از آغاز واکسیناسیون رده‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال راه‌اندازی شده است و ۶۰٫۲ درصد از این سنین تاکنون واکسینه شده‌اند.
وی گفت: مراکز که برای واکسیناسیون دانش‌آموزان در سطح شهرستان راه‌اندازی شده بود تا ۲۳ مهرماه فعال بوده‌اند و از ۲۴ مهرماه والدین می‌توانند به مراکز تجمیعی شهر برازجان و دیگر مراکز واکسیناسیون فعال در سایر بخش‌ها مراجعه و کودکان و نوجوانان خود را واکسینه نمایند.

vaksan daneshamoozرئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تأکید کرد: همراهی و همکاری والدین و همچنین اولیای مدارس نقش بسیار مهمی در ارتقاء شاخص واکسیناسیون دانش‌آموزان دارد و توصیه می‌کنیم خانواده‌ها به پویش واکسیناسیون بپیوندند و با نظر به اینکه واکسن‌ها دنیا را ایمن نگه می‌دارند ما را یاری نمایند.
خویشدوست همچنین اظهار کرد: در پایگاه‌های واکسیناسیون دانش‌آموزان گروه آموزش و ارتقای سلامت ضمن توزیع بروشورهایی با عنوان توصیه‌های بهداشتی قبل و بعد از واکسن به‌صورت حضوری نیز آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان ارائه داده‌اند.
وی تصریح کرد: فعالین مدنی و رسانه‌های محلی و نهادهای حمایتی و تأثیرگذار در تشویق مردم به انجام واکسیناسیون در فضای مجازی و سطح شهر همراهی لازم را همچون گذشته با بخش بهداشت و درمان داشته باشند و با تشویق گروه‌های هدف به انجام واکسیناسیون تا ریشه‌کنی و حذف این ویروس منحوس تلاش نمایند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group