جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، روستاییان و عشایر استان بوشهر گفت: سهمیه بیمه اجتماعی به ۲۵ هزار نفر روستاییان و عشایر این استان اختصاص یافت.

به گزارش دیارجنوب، کیانوش کازرونی مدیر صندوق بیمه اجتماعی، روستاییان و عشایر استان بوشهر بیان کرد: در قالب «طرح ملی بیمه اجتماعی خانوار‌های محروم و کمتر برخوردار روستایی و عشایر»، ۲۵ هزار نفر به جمعیت بیمه شده عشایر و روستاییان استان اضافه می‌شود.
او افزود: اکنون حدود ۲۵ هزار نفر از روستاییان و عشایر استان بوشهر از پوشش بیمه‌ای استفاده می‌کنند که با اختصاص سهمیه جدید این میزان به ۵۰ هزار نفر می‌رسد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی، روستاییان و عشایر استان بوشهر با اشاره به اینکه یک میلیون و ۲۳۷ هزار نفر در کشور به طرح ملی بیمه اجتماعی اضافه شده‌اند، ادامه داد: بر اساس استاندارد‌های جهانی، یکی از محور‌های توسعه، گسترش حمایت اجتماعی و برخورداری تمامی افراد جامعه از پوشش بیمه‌ای است که ایران با توجه به اهمیت این موضوع برای تحت پوشش قرارگرفتن تمامی آحاد جامعه تلاش می‌کند و این طرح هم درهمین چارچوب طراحی و اجرا شده است.

bime ashayer roosta
کازرونی عنوان کرد: طرح ملی بیمه اجتماعی خانوار‌های محروم و کمتر برخوردار روستایی و عشایر سال ۱۳۹۹ ارائه شد، اما به دلیل اینکه سهمی در برنامه بودجه به این طرح تخصیص نیافته بود، وارد مرحله عملیاتی نشد اما با توجه به دغدغه حجت الاسلام رئیسی، صندوق عشایر و روستاییان با کمک سازمان برنامه و بودجه، معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، مرکز ملی فرش ایران، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان امور عشایر توانست این طرح را به مرحله اجرایی درآورد.
واریزی ذی‌نفعان بیمه اجتماعی از سازمان‌های حمایتی بیشتر است
او با اشاره به اینکه این طرح یک بار دیگر بررسی و نواقص آن مشخص شد، گفت: طرح کنونی با طرح پیشین تفاوت دارد، به طور مثال، ذی نفعان در طرح قبلی در سطح یک تعریف می‌شدند، اما در طرح کنونی، تمامی آن‌ها در سطح ۵ حضور دارند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی، روستاییان و عشایر استان بوشهر ادامه داد: در این طرح، کاهش شکاف میان مناطق کمتر توسعه یافته با توسعه یافته مورد توجه قرارگرفته است و به همین دلیل استان سیستان و بلوچستان بیشترین سهم از این طرح را دارد.
کازرونی افزود: مبلغی که پیش از اجرای طرح به ذی‌نفعان پرداخت می‌شد، ناچیز بود و به همین دلیل، آن‌ها مجبور بودند از نهاد‌های حمایتی کمک بخواهند در حالی که اکنون مبلغ واریزی به حساب ذی‌نفعان از سازمان‌های حمایتی بیشتر است.
او با اشاره به قدمت ۱۶ ساله صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیان کرد: حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه ما هستند که اختیاری است و افراد تحت پوشش آن تغییر می‌کنند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی، روستاییان و عشایر استان بوشهر اعلام کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران، بودجه هزار میلیارد تومانی برای این طرح تخصیص داده شده و تعهد دولت به صورت مجزا در برنامه بودجه مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان است که به حساب صندوق در سطح کشور واریز می‌شود.
کازرونی گفت: با توجه به سهمیه ۲۵ هزار نفری برای استان بوشهر، انتظار می‌رود که بودجه خوبی نیز به استان اختصاص یابد./ باشگاه خبرنگاران

استان بوشهر

Template Design:Dima Group