پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

با اجرا طرح‌های پرورش میگو در سطح شش هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر تاکنون ۱۵ هزار تن میگو از ۲ هزار و ۸۰۰ استخر پرورشی برداشت شده است.

به گزارش دیارجنوب، یکی از ظرفیت‌های مهم استان ساحلی بوشهر پرورش آبزیان است که در این بخش طرح‌های مهم آبزیپروری در نقاط ساحلی استان اجرا شده است.
استان بوشهر به‌عنوان قطب تولید میگو پرورشی در کشور معرفی شده که نقش مهمی در تولید و صادرات این آبزی دارد.
قرار گرفتن استان بوشهر در سواحل 920 کیلومتری خلیج‌فارس ظرفیت قابل توجهی برای پرورش ماهی و میگو فراهم کرده که در این حوزه پرورش ماهی در قفس در خلیج‌فارس و میگو در سواحل شهرها و روستاهای استان بوشهر در اولویت قرار گرفته است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه اراضی مختلف برای پرورش میگو در سواحل استان بوشهر شناسایی شده است اظهار داشت: با ایجاد زیرساخت‌های لازم در عرصه‌های مختلف این اراضی به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.

photo meygoo
شش هزار و 100 هکتار اراضی ساحلی برای پرورش میگو اختصاص یافت
علی بازدار با بیان اینکه امسال شش هزار و 100 هکتار اراضی ساحلی برای پرورش میگو اختصاص یافته است گفت: پرورش میگو در استان بوشهر با تولید بچه میگو در مراکز تکثیر آبزیان آغاز و این پروژه از فروردین ماه اجرا می‌شود.
وی میزان بچه میگو تولید شده در مراکز تکثیر آبزیان را 2 میلیارد و 200 میلیون قطعه بچه میگو دانست و تصریح کرد: 2.1 میلیارد قطعه بچه میگو یاد شده در اختیار پرورش دهنده این آبزی قرار گرفت و در استخر پرورشی ذخیره‌سازی شد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر اضافه کرد: پس از 4 ماه عملیات پرورش میگو، محصول آن قبل از فرا رسیدن فصل سرما باید برداشت شود که در این زمینه برداشت میگو از استخر پرورشی از اواخر شهریورماه آغاز شده است.
تاکنون 15 هزار و 405 تن میگو برداشت شده است
بازدار میزان برداشت میگو پرورشی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: تاکنون 15 هزار و 405 تن میگو از 2 هزار و 867 استخر پرورشی برداشت شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون 50 درصد میگو از استخر پرورشی استان بوشهر برداشت شده است تصریح کرد: امسال شش هزار و 100 هکتار زمین ساحلی برای پرورش میگو اختصاص یافته که تاکنون از 3 هزار و 361 هکتار آن میگو برداشت شده است.
تا اواسط آبان 30 هزار تن میگو برداشت می‌شود
مدیرکل شیلات استان بوشهر میانگین وزن هر میگو پرورشی را 17.5 گرم دانست و افزود: پیش‌بینی می‌شود تا اواسط آبان 30 هزار تن میگو برداشت شود که تاکنون 50 درصد آن استحصال شده است.
بازدار با بیان اینکه امسال در 5 هزار استخر در قالب 357 مزرعه، میگو پرورش داده شده است تصریح کرد: سال گذشته از 5 هزار و 600 هکتار استخر پرورشی 23 هزار تن میگو برداشت شد.
در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت بر توسعه اراضی پرورش میگو و اشتغال جوانان در این حوزه تأکید شد.
واگذاری یک‌هزار و 500 هکتار زمین ساحلی برای پرورش میگو به جوانان آماده کار از مصوبات سفر رئیس جمهور به بوشهر بود که افزایش این میزان اراضی تا 15 هزار هکتار تأکید شد./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group