جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

رئیس اداره شیلات گناوه گفت: دومین مزرعه پرورش ماهی در قفس با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در محدوده آب‌های ساحلی این شهرستان شروع به فعالیت کرد.

به گزارش دیارجنوب، سهراب ملایی روز یکشنبه در این ارتباط افزود: این مزرعه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعال و مجوزهای لازم را از دستگاه‌های مرتبط اخذ و در مرحله اول ۲۰۰ هزار قطعه ماهی ۴۰ تا ۵۰ گرمی از گونه "سی باس " در ۲ قفس ذخیره‌سازی شده است.
وی اظهارداشت: این طرح ، ۵۰۰ تن ظرفیت اسمی دارد که در مرحله اول ۲ قفس ۱۲۵ تنی با مجموع ظرفیت ۲۵۰ تن، نصب و ذخیره‌سازی شده است.
ملایی، انتظار تولید این طرح را در مدت هشت ماه دوره پرورش ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه چنین طرحی توسط بخش خصوصی پیش از این با مشخصات مشابه ۲۰۰ هزار قطعه ماهی ذخیره سازی شده است انتظار می‌رود ظرفیت برداشت ماهی در فصل تولید به ۳۰۰ تن افزایش یابد.

mahi ghafas
رئیس شیلات گناوه ادامه داد: گونه ماهی پرورش در قفس " سی باس " است که گوشت لذیذ و مشتریان زیادی در سطح کشور دارد و از زمان ذخیره‌سازی تا برداشت، مرتب زیست سنجی و میزان رشد آنها بررسی می‌شود.
وی، روند سرمایه‌گذاری در طرح‌های آبزی پروری این شهرستان را مثبت ارزیابی کرد و افزود : هم اینک چهار مجتمع پرورش میگو و ۲ مجتمع پرورش ماهی در این شهرستان فعال است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال آتی در حوزه پرورش ماهی ۲ واحد دیگر نیز افزایش یابد.
وی بیان کرد: پرورش آبزیان بویژه ماهی در قفس و میگو به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت دار و مهم‌ترین طرح اقتصاد مقاومتی شیلاتی برای تولید و اشتغال و یکی از صنعت‌‎های پرسود و اشتغال‌زا در استان بوشهر و بویژه شهرستان گناوه به شمار می‌رود که با حمایت و پشتیبانی دولت و مشارکت بخش خصوصی مورد توجه و گسترش یافته است.
شهرستان ساحلی گناوه در ۱۲۰ کیلومتری شمال مرکز استان بوشهر واقع است و از مراکز مهم آبزی پروری در جنوب کشور به شمار می‌رود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group