جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از دوشنبه تا جمعه این هفته نسبت به مواج و متلاطم شدن خلیج فارس هشدار سطح نارنجی (آمادگی و اقدام) اعلام می‌‏شود.

به گزارش دیارجنوب، محمدرضا انصاری روز شنبه در این ارتباط افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در بازه یاد شده به سبب وزش بادهای به نسبت شدید تا شدید (شمال غربی) روی خلیج فارس و سواحل استان بوشهر، دریا به تناوب مواج و توفانی خواهد شد.
وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود در این مدت در برخی ساعت ها سرعت وزش باد شمال غربی روی سواحل و فراساحل جنوبی این استان و مناطق مرکزی و جنوبی خلیج فارس به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت برسد و ارتفاع موج دریا از سه متر افزایش یابد.

khalijfars
انصاری ادامه داد: همچنین در این مدت به سبب وزش باد به نسبت شدید در استان بوشهر، خیزش موقتی گردو خاک و کاهش دید افقی در برخی مناطق این استان پیش‌¬بینی می‌شود.
انصاری اظهار داشت: این شرایط باعث اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی و غرق شدن شناورها بویژه شناورهای کوچک می‌شود بنابراین از ترددهای دریایی شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.
وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر بیشتر صاف همراه با غبار محلی و گاهی وزش ملایم باد پیش‌بینی شده است و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی رخ می‌دهد.
انصاری عنوان کرد: در این مدت جهت وزش باد، متغیر بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال غربی، با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در فراساحل شمالی در برخی ساعت ها تا ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۴:۲۸، جزر اول ۱۱:۵۶، مد دوم ۱۸:۳۸ و جزر دوم ۲۳:۴۱ خواهد بود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group