پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

رئیس پلیس آگاهی ناجا از برنامه ریزی برای ورود بانوان به چرخه کارآگاهی خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، سردار محمد قنبری در یک برنامه تلویزیونی، با بیان اینکه برای نخستین بار قصد داریم در جمهوری اسلامی که داعیه‌دار دفاع از حقوق بانوان است، افسران کارآگاه خانم را وارد چرخه کارگاهی کنیم گفت: قصد داریم در آینده نزدیک آموزش‌های لازم کارآگاهی را به بانوان بدهیم، آزمون‌های علمی لازم گرفته و نشان کارگاهی به آن‌ها اعطا شود تا در حوزه کشف جرم در زمینه‌هایی که بانوان می‌توانند کمک کنند، یاری‌رسان مجموعه پلیس آگاهی باشند.
وی افزود: بانوان شمّ پلیسی‌شان قوی است، در دانشکده در علوم مختلفی تحصیل کرده و مجهز اند، از لحاظ علمی دارای توان قابل توجهی هستند و تفاوت آنچنانی با کارآگاهان مرد ندارند. تفاوتی را در آموزش‌ها و طی مراحل نمی‌بینیم.

polic zan
رئیس پلیس آگاهی ناجا درباره «پلیس من» گفت: «پلیس من» را برای کاهش بروکراسی‌های اداری در مجموعه پلیس آگاهی راه‌اندازی کردیم که اکنون در بحث سرقت خودرو فعال شده است و با نصب یک اپلیکیشن در تلفن همراه، فرد دیگر نیازی به مراجعه به پلیس ندارد و به محض اینکه خودروی فردی سرقت شد، می‌تواند با مراجعه به اپلیکیشن مشخصات خودرویش را ثبت کند.
قنبری در خاتمه سخنان خود افزود: به این ترتیب مشخصات خودرو در سامانه‌های سراسر کشور می‌نشیند و اگر خودروی سرقتی ترددی داشته باشد بتوانند سریعا شناسایی و برخورد کنند. با این اقدام افراد نیازی به مراجعه ندارند تا زمان تشکیل پرونده که شماره پرونده برای پیگیری‌های بعدی می‌دهند./ میزان

استان بوشهر

Template Design:Dima Group