پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

مدیر کل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان در قالب طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن ساخته می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، حمید حیدری بریدی افزود: از این تعداد واحد مسکونی ابلاغی یک هزارو ۸۹ واحد به بانک‌های عامل معرفی و از این تعداد نیز تاکنون ۵۷۷ واحد انعقاد قرار داد شده است.
وی بیان کرد: در این نشست مقرر شد بانک‌های عامل طی ۲ ماه آینده نسبت به انعقاد قرار داد برای مابقی واحد‌های مسکونی سهمیه استان اقدام کنند.
حیدری بریدی گفت: همچنین بانک‌های عامل متعهد شدند مشکلات فراروی متقاضیان در خصوص تامین ضمانت نیز با متقاضیان همکاری لازم داشته باشند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان اضافه کرد: در زمان حاضر ۷۴هزار و ۱۱ واحد مسکونی روستایی دراستان بوشهر وجود دارد که از این تعداد تاکنون ۴۰ هزار و ۸۴۹ واحد معادل ۵۷ درصد مقاوم سازی و بهسازی شده اند.

maskan b
حیدری بریدی افزود: هنوز ۳۳ هزار و ۱۶۲ واحد مسکونی روستایی هنوز در استان بوشهر مقاوم سازی نشده که انتظار می‌رود با آغاز نهضت جهش تولید مسکن و همکاری مستمر بانک‌های عامل کار مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی در این استان هرچه زودتر به سرانجام برسد.
وی میزان تسهیلات روستایی پیش بینی شده برای مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی را ۱۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.
حیدری بریدی گفت: بانک‌های عامل استان تاکنون همکاری بسیاری خوبی با بنیاد مسکن برای اجرای پروژه‌های مسکونی داشتند و انتظار می‌رود در سال جهش تولید مسکن در سایه همکاری‌های موثر و گسترده میان این نهاد و بانک‌ها شتاب بیشتری به خود بگیرد./ صدا و سیما

استان بوشهر

Template Design:Dima Group