چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با تبلیغ و درج آگهی دروغین فروش برنج در سایت دیوار از شهروندان بیش از یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، سرهنگ مهدی قاسمی اظهار داشت: در بررسی مقدماتی مشخص شد که متهم با درج و انتشار آگهی فروش برنج خارجی در سایت دیوار با قیمت پایین و معرفی خود به‌عنوان تاجر وارد کننده برنج از بنادر استان همجوار، مبالغی قابل توجهی را در قالب بیعانه از مالباختگانی از سراسر کشور دریافت و به همین شیوه از آنان کلاهبرداری کرده بود که برای پوشاندن ردپای مجرمانه خود، فعالیت سایبری مجرمانه خود را در قسمت استان تهران طراحی و اجرایی کرده و از مدارک هویتی جعلی استفاده می‌نمود.
وی تصریح کرد: با تلاش و اقدام ویژه کارشناسان سایبری پلیس فتا استان و پس از هماهنگی با مقام قضائی، متهم به هویت معلوم در هنگام تبدیل وجوه حاصله از کلاهبرداری خود به تجهیزات الکترونیک در یکی از محله‌های جنوبی شهر بوشهر، دستگیر و به‌همراه تجهیزات هوشمند همراه خود به پلیس فتا دلالت شد.

dastgiri1
سرهنگ قاسمی ادامه داد: متهم با مشاهده مستندات و ادله گردآوری شده توسط پلیس، به جرایم ارتکابی معترف و اعلام داشت از دو ماه پیش اقدامات مجرمانه خود را آغاز نموده و برای اینکه شناسایی نشود، قربانیان خود را از استان‌های دیگر انتخاب و با متقاضیان بوشهری خرید برنج به بهانه‌های مختلف توافق نمی‌کرده است.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ مهدی قاسمی به کاربران فضای مجازی توصیه نمود: تا در هنگام خریدهای اینترنتی و قبل از رؤیت و دریافت کالا و خدمات مورد توافق، از پرداخت هرگونه وجوهی در قالب بیعانه یا پیش‌پرداخت خودداری کرده و فریب تبلیغات اغواکننده فروشندگان اینترنتی را نخورند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group