جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کارمندانی که واکسن تزریق نکرده‌اند موظف هستند هفته‌ای یک مرتبه تست کرونا انجام دهند.

به گزارش دیارجنوب، دکتر سعید کشمیری در برنامه ساعت سلامت سیمای مرکز بوشهر، اظهار داشت: کارمندانی که در ادارات مختلف تا کنون واکسن تزریق نکرده‌اند موظف هستند هفته‌ای یک مرتبه تست کرونا انجام دهند.
وی ادامه داد: در تابستان به علت گرمای هوا و بسته بودن در و پنجره‌ها شاهد موج سهمگین پنجم کرونا در استان بودیم که خداراشکر اکنون فروکش کرده است.
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر ادامه داد: اورژانس‌ها خلوت و مراجعات کمتر شده و بخش‌های بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان یا بیمار ندارند و یا تعداد بسیار کمی بیمار در آن‌ها وجود دارد.

photo test corona
کشمیری بیان کرد: شرایط به نسبت آرام و کم خطری در دو شهرستان کنگان و جم وجود دارد و ۸ شهرستان استان هم در وضعیت زرد هستند که ان شاءالله با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌زودی تعدادی دیگری از شهرستان‌ها به رنگ آبی درخواهند آمد و کم خطر خواهند شد.
وی درباره بازشدن تالار‌ها در استان هم گفت: طبق بخشنامه‌های دریافت شده از وزارت بهداشت، در شهرستان‌های زرد و آبی امکان استفاه از تالار‌ها در محیط باز، با تعداد محدود مهمانان و رعایت شیوه‌نامه‌ها امکان پذیر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر در مورد بازگشایی مدارس هم بیان کرد: ۵ گروه از دانش آموزان می‌توانند به مدرسه بروند و اکنون کلاس درس مدارس عشایری و روستایی استان با تعداد دانش آموزان کم و در محیط باز برگزار می‌شود، همچنین از نیمه دوم آبان بیشتر مدارس باز خواهند شد.
کشمیری در زمینه بازگشایی دانشگاه‌ها نیز عنوان کرد: در آبان احتمال بازگشایی دانشگاه‌ها وجود دارد، ولی اکنون مشکل اصلی باز شدن خوابگاه‌ها است که نیاز به قوانین سخت تری دارد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group