جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ستاد علمی مقابله با کرونا بر محدودکردن درمان دارویی کرونا تاکید کرد:

به گزارش دیارجنوب، جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در نشست ستاد علمی مقابله با کرونا در مورد درمان دارویی کووید ۱۹ اظهار کرد: موارد سر پایی ابتلا به کرونا به دلیل عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است. بعضی از افراد به دلیل اضطرابی که دارند ممکن است کار‌های تشخیصی را برای درمان انجام دهند که ضرورت ندارد برای مثال در موارد سروپایی افراد نیاز به دارو ندارند به جز درمان‌های علامتی با استفاده از مواد غذایی و مایعات مناسب و بدون نیاز به انجام آزمایشات و سی تی اسکن.
او‌ افزود: در موارد سرپایی نیاز به انجام سی تی اسکن و ازمایش‌های متعارف نیست و اکثر افراد که به صورت سرپایی مبتلا می‌شوند بارعایت فاصله گذاری بهداشتی و جدا شدن از سایر اعضای خانواده درمان خواهند شد.

daroo coronaمعاون وزارت بهداشت، درمان و‌آموزش پزشکی اظهار کرد: در مواردی که بیمار در اثر ابتلا به ویروس کرونا بستری می شوند مهمترین کاری که برای بیمار لازم است استفاده درست از اکسیژن است و همچنین موثر‌ترین اقدام درمانی برای بیماری که بستری می شود حمایت تنفسی و استفاده درست از اکسیژن است و حتی ممکن است مرگ و میر را برای افراد به صفر برساند.
جان بابایی گفت: مواردی که نیاز به بستری دارند طبق دستورالعمل‌های ابلاغی بستری می‌شوند و در این مورد مدت زمان بستری و دوره درمان افراد متناسب با شرایط بیماریشان مشخص است.
او در مورد مصرف داروها، گفت: تاکید ما بر کاهش مصرف دارو‌های ضد کرونا مثل رمدیسیویر است و دریافت این دارو‌ها در منازل و مطب‌ها و کلینیک‌ها به صورت سرپایی اصلا جایگاهی ندارد. این دارو صرفا یک داروی بیمارستانی است و برای بیمارانی که درگیر مشکل تنفسی هستند در شروع بیماری تجویز می‌شود. همچنین استفاده از کورتون نیز بسیار محدود است و مصرف سرپایی در مطب‌ها و کلینیک‌ها به هیچ وجه ندارد و باید حتما در بیمارستان‌ها و در یک دوره محدود در کنار دارو‌هایی مصرف شود که منجر به بروز عفونت‌های خطرناک نشود.
معاون درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: در برخی موارد ما شاهد بروز عفونت‌های قارچی بسیار کشنده‌ای هستیم که به دلیل مصرف بی رویه کورتون ایجاد می‌شود و مردم باید از مصرف خودسرانه این دارو خودداری کنند و اصراری بر تجویز این دارو توسط پزشکان نداشته باشند.
جان بابایی اظهار کرد: با توجه به روز جهانی سلامت روان و آغاز هفته سلامت روان از مردم میخواهیم که اضطراب نداشته باشند و آرامش خود را حفظ کنند و همچنین از تغذیه مناسب در این ایام برای پیشگیری از ابتلا به کرونا استفاده کنند.
او گفت: کمیته علمی بر محدود کردن مصرف دارو‌ها و بهره گرفتن از درمان بر پایه استراحت کافی و تغذیه مناسب تاکید دارد. همچنین باید گفت در حال حاضر دارو‌های زیادی برای درمان کووید مطرح شده، اما باید هر دارو در دوره‌ی مناسب تجویز شود تا تاثیر داشته باشد و به طور کلی دارو‌های موثر بر درمان کرونا با تکیه بر تولید داخل، در سطح کشور کمبود ندارد./ اقتصادآنلاین

استان بوشهر

Template Design:Dima Group