پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: در نیمه نخست امسال این بانک ۴۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش دیارجنوب، روح الله خدارحمی روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح سورتینگ و بسته بندی خرما در شهرستان تنگستان استان بوشهر افزود: دراین مدت با تجهیز منابع خوبی که در سطح شبکه بانک انجام شد، حمایت مالی وسیع‌تری نسبت به سال گذشته از بخش کشاورزی صورت گرفت.
وی تاکید کرد: بانک کشاورزی موفق شد تا حدود زیادی افرایش قیمت‌ها و هزینه‌هایی که دربخش کشاورزی اتفاق افتاده را جبران کرده و حمایت وسیع‌تری از کشاورزان و فعالان دراین بخش به مانند سال گذشته انجام دهد.

tashilat kesshavarzi
مدیرعامل بانک کشاورزی درباره چند نمونه از پرداخت‌های مهم در بخش کشاورزی اظهار داشت: یکی ازکارهایی که دو یا سه سال است با کمک وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌گیرد، تهیه بذرگواهی شده برای کشاورزان است که در این راستا تا کنون ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که بیس از سه برابر سال زراعی گذشته است.
خدارحمی افزود: از آنجا که قیمت بذر و گندم نسبت به سال گذشته، ۲ برابر شده است، بنابراین نیاز کشاورزان به نقدینگی بیشتر شده و برهمین اساس نقدینگی مورد اشاره برای آنها تامین شد و هیچ نگرانی بابت تامین بذر گواهی شده برای غلات بویژه گندم وجود ندارد.
وی بااشاره به ضرورت و اهمیت توسعه مکانیزاسیون به عنوان یکی از اولویت‌های بخش کشاورزی و از عوامل مهم تولید رشد پایدار گفت: درهمین راستا سه هزار میلیارد تومان پیش‌بینی پرداخت تسهیلات شده که ۲هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان آن در ۶ ماه ابتدای سال جاری پرداخت شد.
وی در باره تامین سرمایه درگردش و دیگر پرداخت‌ها نیز گفت: پرداخت‌های خوبی در ارتباط با تامین سرمایه درگردش صورت گرفته است که افتتاح گلخانه‌های مربوط به این حوزه از جمله نتایج آن خواهد بود که آثار این موارد را مردم خواهند دید.
نرخ معوقات زیر ۱۰ درصد است
مدیرعامل بانک کشاورزی درباره وضعیت وصول معوقات نیز در ابتدا پرداخت‌ها را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش‌ها و فعالیت‌ها بیشتر با مخاطرات طبیعی مانند خشکسالی، سرمازدگی و امثال این موارد روبرو است و همین موارد سبب می‌شود تا نرخ معوقات یا تسهیلات غیرجاری در بانک کشاورزی بالاتر باشد، البته با تلاشی که صورت گرفت و رفتار خوب کشاورزان کشور این نرخ به زیر ۱۰ درصد رسانده شد و این موفقیت به دست آمد که در حوزه ریالی نرخ تسهیلات غیرجاری به حدود هشت درصد کاهش یابد به این ترتیب بیشتر کشاورزان کشور به موقع قسط‌های تسهیلات خود را بازپرداخت خواهند کرد.
خدارحمی یادآور شد: مصوباتی برای امهال تسهیلات کشاورزان وجود دارد که در شعب بخوبی اجرا می‌شود و اکنون نیز بند"خ" ماده ۳۳ قانون برنامه ششم در حال اجرا است که براساس آن اصل بدهی کشاورزانی که خسارات طبیعی به آنها وارد شده با بخشودگی سود و کارمزد به مدت سه سال تمدید خواهد شد.
طرح سورتینگ و بسته بندی خرما در شهرستان تنگستان با حمایت ۶۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی و با ظرفیت سه هزار تن در بخش سردخانه و بسته بندی، از محل اشتغال پایدار روستایی و بند الف تبصره ۱۸، به بهره برداری رسیده و زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۱۰۰نفر را فراهم آورده است./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group