سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی کاربران مجرمی که با استفاده از لینک باز دعوت در گروه واتس‌آپ وارد کلاس‌های آموزشی شده و اقدام به بارگزاری محتویات مجرمانه کرده بودند، خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، سرهنگ مهدی قاسمی، رئیس پلیس فتا استان بوشهر در تشریح این خبر گفت: کاربرانی در گروه‌های شبکه‌های اجتماعی که از طریق مدارس برای ارتباط بین دانش‌آموز و معلمین ایجاد شده بوده با ارسال لینک باز دعوت عضویت در گروه از طریق واتس‌آپ و بدون احراز‌هویت، افراد غیر و ناشناسی وارد این گروه کلاسی شده و ضمن بارگزاری محتویات مجرمانه و ایجاد مزاحمت برای سایر اعضاء، باعث اخلال در روند برگزاری کلاس مجازی می‌شدند.
وی ادامه داد: علیرغم اینکه بارها تأکید شده که صرفاً از سامانه شاد برای اجرای امور تحصیلی استفاده شود ولی در مواردی به بهانه‌هایی نظیر کند بودن سرعت و یا راحتی کار در شبکه‌‎های اجتماعی، مسیر آموزش به غیر از اپلیکیشن شاد سوق داده میشود که تبعات نامطلوبی را بدنبال داشته است.

polic fata ghasemi
این مقام مسئول بیان داشت: با پیگیری و بررسی همکارانم در پلیس فتا استان بوشهر، کاربران مجرم شناسایی و مشخص گردید که عموماً از دانش‌آموزان مدارس دیگر بوده که با توجه به شیطنت‌ها و کنجکاوی‌های خاص سنی خود برای همسالانشان ایجاد مزاحمت کرده‌اند، که ضمن اخذ تعهد از والدین این افراد و توجیه آنان، رفع مزاحمت گردید.
این مقام انتظامی گفت: از کادر آموزشی مدارس خواهشمندیم که آموزش را صرفاً از سامانه شاد پیگیری و دنبال نمایند و اگر به‌هر علتی از شبکه اجتماعی دیگری استفاده میشود، حتماً مدیر گروه (Admin) که بهتر است معلم کلاس مربوطه باشد، پس از احراز هویت دانش‌آموزی کاربر، اقدام به عضو نمودن افراد نموده و از ارسال لینک باز دعوت به عضویت در گروه خودداری نمایند.
وی افزود: معلمین گرانقدر اگر پژوهش یا کار تحقیقی را از دانش‌آموزی مطالبه می‌نمایند، ترجیحاً آدرس‌های صحیح و اصلی سایت‌های موردنیاز را به دانش‌آموزان اعلام نمایند تا باعث جلوگیری از ورود آنها به سایت‌های با محتوای مجرمانه یا فیشینگ اطلاعات هویتی گردند.
این مقام انتظامی به والدین عزیز خصوصاً کسانی که دانش‌آموز مقطع ابتدایی دارند نیز هشدار داد: تا ضمن بالا بردن سواد رسانه‌ای خود، حتی‌المقدور در زمان استفاده فرزندشان از اینترنت و فضای مجازی در کنار آنها باشند و همچنین به آنها آموزش دهند تا اگر کاربری در فضای مجازی با آنها مجادله نمود یا بحثی بوجود آورد، قبل از هرگونه عکس‌العمل و با حفظ آرامش، به پدر و مادر خود مراجعه و با آنها مشورت نمایند.

daneshamoz police
وی به شهروندان توصیه کرد: برای استفاده فرزندانشان از فضای مجازی و تجهیزات هوشمند، برنامه زمانبندی تعیین کرده و نظارت محترمانه‌ای داشته باشند تا به بهانه اجرای تکالیف تحصیلی یا حضور در کلاس مجازی، گرفتار آسیب‌ها و خطرات فراوان این حوزه نشوند.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ مهدی قاسمی در پایان بیان داشت: انتشار محتواهای آموزشی در خصوص سواد رسانه‌ای، سواد کاربری فضای مجازی، کلاس‌های برخط و مطالب متنوع فضای مجازی در دستور کار این پلیس خواهد بود و دانش‌آموزان، والدین و فرهنگیان عزیز می‌توانند از طریق آدرس shad.ir/policefata در برنامه شاد با ما همراه شوند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group