پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس آخرین گزارش سامانه ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های جم و کنگان از وضعیت زرد با (خطر متوسط) کرونایی به آبی (کم خطر) تغییر رنگ دادند.

به گزارش دیارجنوب، دکتر سعید کشمیری روز پنجشنبه در این ارتباط افزود: همچنین با تغییر رنگ شهرستان دشتی از نارنجی (پرخطر ) به زرد، ۵۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر شامل دشتستان، دشتی، دیر، دیلم و گناوه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
وی یادآور شد: براساس گزارش سامانه ماسک در زمان حاضر تنها شهرستان‌های بوشهر، تنگستان و عسلویه استان بوشهر در وضعیت نارنجی پرخطر قرار دارند.

corona naghsheh
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این تغییر رنگ و آبی شدن برخی از شهرستان‌های استان پس از ۶ ماه پرتلاطم ایجاد شده و انتظار می‌رود با ادامه روند واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا هفته آینده شاهد خارج شدن کامل استان از رنگ نارنجی و زرد و همه شهرستان‌ها به رنگ آبی و سفید کرونایی تغییر رنگ بدهند.
به گفته کشمیری میزان ورودی به بیمارستان‌ها از روزانه ۲۰۰ نفر در پیک پنجم شیوع ویروس کرونا به ۵۰ نفر و ابتلا نیز از یکهزار نفر در روز به زیر ۱۰۰ نفر کاهش یافته است.
وی یادآور شد: در زمان حاضر ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان بوشهر یک نوبت واکسن خود را دریافت کرده و انتظار می‌رود با همکاری مردم تا پایان مهرماه ۸۰ درصد جمعیت این استان حداقل یک نوبت واکسن خود را دریافت کنند. / ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group