پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

نخستین ربات جوشکاری با همت جوانان استان بوشهر در فنی و حرفه ای بوشهر ساخته شد.

به گزارش دیارجنوب، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: این ربات هوشمند در درجه آزادی مختلف و انواع سطوح جوشکاری ماهرانه در شرایط سخت با کنترل خط جوش و سرعت عمل بالا جوشکاری می‌کند.
عبدالمجید دراهکی روز یکشنبه در بازدید از مرحله تست آزمایشی ربات جوشکاری اظهار کرد: این ربات با همکاری مربیان جوش آموزش فنی و حرفه ای و استادان دانشگاه خلیج فارس بوشهر ساخته شده است.
وی سرعت عمل و دقت بالا در کنترل خط جوش با درجه آزادی ۶ درجه را از ویژگی های این ربات برشمرد و گفت: ربات هوشمند جوشکاری در صنایع ساخت ماشین آلات، جوش خطوط لوله وگاز و نفت کاربرد دارد.

robat jooshkari
دراهکی با بیان اینکه بوشهر، استان اولین‌ها است، اضافه کرد: ساخت اولین ربات جوشکاری در مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور در استان بوشهر نشان از توانایی جوانان این استان دارد.
وی اظهار کرد: جوشکاری اوربیتال۱ یکی از فرآیندهای جوشکاری لوله به لوله یا لوله به صفحه است که در آن، فرآیند جوش به صورت چرخشی انجام شده که حرکت دقیق و هدایت شده آن بویژه برای لوله‌های با قطر بالا بسیار پیچیده است و این ربات این کار را براحتی انجام می‌دهد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با بیان اینکه آزمایش‌های مقدماتی این ربات بخوبی پشت سر گذاشته شده است و تا یک هفته دیگر ساخت آن نهایی می‌شود افزود: بی دقتی در جوشکاری در بخش‌های مختلف می‌تواند مشکلاتی جدی ایجاد کند و از استحکام و قوت محل جوشکاری بکاهد اما این ربات جوشکاری با تعیین زاویه جوش مختلف همه این مشکلات را در صنعت جوش از بین می‌برد./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group