جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

استاندار جدید بوشهر گفت: در ۴۲ سال پاسداری یاد گرفتم که براساس تکلیف عمل کنم و از این پس نیز در خدمت به مردم استان بوشهر به عنوان یک سرباز خواهم بود.

به گزارش دیارجنوب، احمد محمدی زاده شنبه ‎شب در دیدار وزیر کشور با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اقدام‏‌های ارزنده‌‏ای در استان بوشهر انجام شده که این خدمات در تقابل جناح‌‏های سیاسی نباید تضییع شود.
وی ادامه داد: این استان همواره نماد اخلاق محوری بوده که این ویژگی یک ظرفیت ارزشمند برای خدمت رسانی به مردم است.

ostandar mohamadizade
استاندار جدید بوشهر ادامه داد: اکنون استان بوشهر آماده جهش در تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و همه باید کمک کنند تا این مهم محقق شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: انقلاب اسلامی ایران یک افق بزرگ در جهان گشوده است و اکنون باید بتواند شعاع جغرافیایی بیشتری را تحت تاثیر قرار دهد.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: اینکه اکنون انقلاب اسلامی در یک مکان و زمان جغرافیایی محدود قرار گیرد اشتباهی بزرگ است که باید از آن اجتناب کرد.
وی ادامه داد: این انقلاب منجر به نجات بشریت و انسانیت است و بدون شک بستر لازم را برای رشد و کمال فراهم کرده است.
صفایی بوشهری در بخش دیگری از سخنان اظهار داشت: استان بوشهر در تاریخ باشکوه خود پایتخت مبارزات ضداستعماری بوده و در کارنامه این استان حماسه درخشان قیام رئیسعلی دلواری و زنان عشایر لرده‌‏ای در نبرد با انگلیسی‏‌ها به ثبت و ضبط رسیده است.
وی گفت: استان بوشهر اکنون با ۷۷ کیلومتر کرانه و ۹۳۶ کیلومتر مرز دریایی دارای ظرفیتی بی نظیر در حوزه‌های مختلف و بویژه شیلات و ترانزیت است که باید برای شکوفایی این ظرفیت‏‌ها تلاش ویژه لنجام شود.
صفایی بوشهری عنوان کرد: بوشهر سومین استان جوان کشور و دومین استان از لحاظ تولید ناخالص ملی است که این ظرفیتی ارزشمند برای توسعه و پیشرفت به شمار می رود و باید براساس یک برنامه علمی و دانش بنیان برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای این استان تلاش کرد.
وی افزود: با توجه به ظرفیت ‏های استان بوشهر می‌‏تواند با برنامه و دانش محوری تبدیل به یک الگو برای پیشرفت و توسعه تبدیل شود که تحقق این مهم نیازمند نگاه ویژه است.
صفایی بوشهری اظهار داشت: در استان بوشهر اخلاق، منش و ادب سیاسی نیز بخوبی حکمفرما است و این رویکرد می‌‏تواند برای سایر مناطق یک الگو باشد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: استان بوشهر مدل ولایت‏‌ و اخلاق مداری است که بخوبی به سمت تمدن اسلامی در حرکت بوده و می‎تواند در آینده نه چندان دور الگویی موفق برای تمدن اسلامی باشد.
وی ادامه داد: آغاز فعالیت استاندار جدید بوشهر در تقارن با هفته دفاع مقدس است که امیدواریم در سایه این مناسبت ارزشمند با روحیه جهادی و انقلابی اقدام‌‎های ارزشمندی در این استان صورت گیرد.
صفایی بوشهری افزود: در این راستا از فعالیت‏‌های استاندار سابق نیز تقدیر و قدرانی می‌‏شود و امیدواریم با خاطره‌‎ای خوش استان بوشهر را ترک کنند.
استاندار سابق بوشهر گفت: این استان در تزریق واکسن کرونا از میانگین کشوری بالاتر است به نحوی که تاکنون ۶۴ درصد جمعیت این استان دز اول و ۳۴ درصد نیز هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
عبدالکریم گراوند افزود: با این شرایط خود مردم نیز باید برای بازگشایی مدارس کمک کنند و در کنار تزریق واکسن همچنان رعایت شبوه ‏نامه‏‌های بهداشتی را بطور جدی در دستور کار قرار دهند.
وی بیان کرد: در ارتباط با تزریق واکسن نیز مردم نباید فریب کشورهای غربی را بخورند و بدانند که بهترین واکسن در دسترس‏‎ترین واکسن است.
گراوند ادامه داد: در این چند سال از بدشانس‏‌ترین استانداران بعد از انقلاب بودیم زیرا علاوه بر جنگ اقتصادی، شیوع کرونا نیز منجر شد تا بسیاری از منابع کشور بلعیده شود.
وی گفت: با این حال با اقدام‌‏هایی که برای توسعه زیرساخت‌های درمانی صورت گرفت مردم پشت در بیمارستان‌‏ها نماندند و این یک دستاورد ارزشمند برای استان بوشهر در حوزه سلامت بود.
گراوند اظهار داشت: دولت‏‌ها مستاجر نظام هستند و امیدواریم با تغییر دولت خون جدیدی در نظام اجرایی کشور و بویژه استان بوشهر دمیده شود تا مسیر رشد و بالندگی این استان با سرعت بیشتری دنبال شود.
وی افزود: امیدواریم استاندار جدید باعث خیر و برکت برای بوشهر باشد و از همین جا نیز اعلام می‏‌کنم در راستای خدمت به استان بوشهر در هر جا که نیاز باشد پیگیری‏‌های لازم را انجام خواهم داد./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group