چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

زنگ بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 1401/1400 همزمان با سراسر کشور در مدارس شهرستان دشتستان و با حضور مسئولین نواخته شد.

به گزارش دیارجنوب، فرماندار دشتستان در این آئین ضمن تبریک بمناسبت آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: خداوند زیباترین وجود بشر را آموختن قرار داده تا بتواند مسیر رشد و کمال را طی نماید.
فتح اله نوروزی یکی از تحول آفرین ترین روزهای تقویم کشور را بازگشایی مدارس دانست و گفت: تعلیم و تربیت عبادتی است که خداوند ما را به سوی آن دعوت کرده است و من از اینجا به همه معلمان عزیز در مناطق چهارگانه آموزش و پرورش شهرستان خداقوت عرض می نمایم.

zang madrese dashtestan 1
وی شعار بازگشایی در سال تحصیلی جدید را استمرار آموزش، ارتقاء کیفیت، تضمین سلامت عنوان کرد و افزود: باید به بند بند این شعار توجه و دقت نمود و ما به عنوان متولیان آموزش و پرورش باید طوری برنامه ریزی کنیم که دانش آموزان از حضور در مدارس شوق و انگیزه و نشاط بیشتری احساس شود.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان ادامه داد: امسال بازگشایی مدارس علاوه بر دفاع مقدس با اربعین حسینی هم تقارن یافته است و باید رسالت امام حسین (ع) که درس خودشناسی، خداشناسی و ایثار و فداکاری هست را به دانش آموزان منتقل نمائیم.
نوروزی با اشاره به بازگشایی مدارس همزمان با هفته دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است تا ارزش‌ها، فضیلت‌ها و جوانمردی‌های شهدا و رزمندگان به جوانان منتقل پیدا کند.
وی افزود: تقارن اربعین با هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی می‌تواند مقدمات تشکیل دانشگاه انسان‌سازی را برای نسل جوان و نوجوان رقم بزند و باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

zang madrese dashtestan 1
فرماندار دشتستان جایگاه و پایگاه تعلیم و تربیت را آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: مدرسه اصلى ترین رکن تعلیم و تربیت است که به منظور تربیت صحیح دانش آموزان در ابعاد دینى، اخلاقى، علمى، آموزشى، اجتماعى و کشف استعدادها و هدایت رشد متوازن روحى و معنوى و جسمانى آنان می باشد.
نوروزی خاطرنشان کرد: باید به آموزش و پرورش توجه کرد چرا که یکی از پایه های توسعه و بسترساز رشد جامعه می باشد و آینده هر جامعه از آموزش و پرورش می گذرد.
وی با اشاره به اینکه بیش از 51 هزار نفر دانش آموز در مناطق چهارگانه آموزش و پرورش شهرستان مشغول به تحصیل هستند گفت: امیدواریم طبق برنامه ریزی های انجام گرفته توسط وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان بتوانند از ظرفیت کلاس های حضوری بهره ببرند.
فرماندار دشتستان از زحمات و تلاش های معلمان در در دوران سخت کرونایی تقدیر و تشکر نمود و گفت: در سال گذشته بیش از 5000 نفر از معلمان این شهرستان با زحمات و تلاش فراوان و با استفاده از وسایل شخصی کار تعلیم و تربیت را به انجام رساندند و باعث شدند تا اکثریت دانش آموزان از تحصیل بهره مند شوند.
نوروزی با اشاره به اینکه کار واکسیناسیون معلمان به پایان رسیده است بیان داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و اختصاص فضای اختصاصی جهت واکسیناسیون معلمان ، اکثریت این عزیزان واکسینه شدند و باید در اسرع وقت نسبت به تداوم این امر و واکسیناسیون همه معلمان اقدامات لازم صورت گیرد.
امام جمعه برازجان نیز در این مراسم گفت: یکی از نکاتی که باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تفکر بسیجی است.
حجت الاسلام حسن مصلح خاطرنشان کرد: انتقال ارزش هاى اساسى جامعه در کانون اصلى توجه نظام آموزشى قرار دارد، به گونه اى که مدرسه دانش آموزان را متعهد مى سازد ارزش هاى جامعه را درونى سازند.

zang madrese dashtestan 1
وی با اشاره به مجازی شدن آموزش ها در طی این دوسال خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت باید حضوری و چهره به چهره باشد و این امر در فضای مجازی نمی تواند منجر به پرورش شود و چه بسا مشکلاتی را هم بوجود آورد.
امام جمعه برازجان با اشاره به اینکه جوان و نوجوان با نفس معلم تربیت می شود گفت: نسان موجودی زیست شناختی، روانشناسی و جامعه شناشی است و هدف آموزش و پرورش تنها تعلیم دروس نیست بلکه پرورش جسم و روان به طور همزمان منظور نظر است.
به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، وی تعلیم و تربیت را جبهه فرهنگی کشور دانست و بیان داشت: حرکت در میدان فرهنگی جزو اصلی‌ترین مسئولیت هایی است که بر عهده معلمان به عنوان افسران جبهه فرهنگی کشور گذاشته شده است و باید در این مسیر حرکت شتابنده را داشته باشند.

zang madrese dashtestan 1

bazgoshaei madares da 1

zang madrese dashtestan 1zang madrese dashtestan 1

zang madrese dashtestan 1

zang madrese dashtestan 1zang madrese dashtestan 1

bazgoshaei madares da 1bazgoshaei madares da 1bazgoshaei madares da 1bazgoshaei madares da 1bazgoshaei madares da 1

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group