پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

کلاس‌های درس ۲۴۴ هزار دانش آموز بوشهری در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ با رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی بصورت حضوری و در فضای مجازی آغاز شد.

به گزارش دیارجنوب، این جمعیت دانش آموزی در قالب ۲ هزار مدرسه با ۱۰ هزار کلاس درس آموزش‌های لازم را براساس برنامه ریزی انجام شده از طریق آموزش‌های حضوری، غیرحضوری و یا ترکیبی از این ۲ شیوه آموزشی فرا می‌گیرند.
شمار دانش آموزان مقطع ابتدایی استان بوشهر ۱۳۴هزار و ۳۷۵، دوره اول متوسطه ۵۶هزار و ۴۷۵ و متوسطه دوم ۴۳هزار و ۷۶۲ اعلام شده است.
امسال ۲۶هزار دانش آموز کلاس اول و ۲۳ هزار دانش آموز پیش دبستانی و هفت هزار و ۵۰۰ دانش آموز اتباع افغانستان نیز در سال تحصیلی جدید در استان بوشهر مشغول به تحصیل می‌شوند.
همچنین ۱۵ هزار فرهنگی تعلیم و تربیت دانش آموزان استان بوشهر را در سال جدید تحصیلی بر عهده دارند.
استاندار بوشهر در آیین نواختن زنگ مهر در دبیرستان دخترانه ام ابیهای بوشهر گفت: هرچند با شیوع ویروس کرونا با تلاش آموزش و پرورش روند آموزش دانش آموزان تعطیل نشد اما به هیچ وجه آموزش‌های مجازی توان پُر کردن خلاءهای آموزشی، اجتماعی و عاطفی ناشی از فضای حضوری را ندارد.
عبدالکریم گراوند افزود: شخصیت بچه‌ها با حضور در مدرسه شکل می‌گیرد و این تعطیلی و نشستن در خانه ضربه‌ بزرگی را به دانش آموزان وارد کرد که انتظار می‌رود با بهبود شرایط و همراهی خانواده‌ها امکان آموزش حضوری در سال تحصیلی جاری فراهم شود.

ladrese1
وی با اشاره به وضع خوب استان بوشهر در بخش واکسیناسیون ادامه داد: در زمان حاضر ۶۴.۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال یک نوبت و ۳۴ درصد نیز هر ۲ نوبت واکسن خود را دریافت کرده و این استان از این نظر جزو استان‌های پیشرو است.
استاندار بوشهر گفت: هرچند این استان به سمت زرد با خطر متوسط کرونایی در حال حرکت است اما به هیچ عنوان عادی انگاری نباید صورت گیرد چون هرگونه سهل انگاری در این زمینه استان بوشهر و کشور را به سمت پیک ششم که هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد هدایت می‌کند.
وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت واکسیناسیون اضافه کرد: مردم به تبلیغات سوء برخی از افراد در زمینه واکسن توجه نکنند و بنا به گفته پزشکان "نخستین واکسن بهترین واکسن خواهد بود" به همین دلیل باید از فضای ایجاد شده در این زمینه استقبال و با تزریق واکسن زمینه ایمن سازی جامعه را فراهم کنند.
استاندار بوشهر گفت: واکسن ممکن است جلوی ابتلا را نگیرد، اما بررسی‌های اماری نشان می‌دهد نقشی مهم در کنترل مرگ و میر دارد.
وی همچنین از خانواده ها خواست آموزش و پرورش را در زمینه آموزش حضوری همراهی کنند چون ادامه روند تعطیلی مدرسه‌ها به ضرر دانش آموزان است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: همزمان ۱۵ هزار فرهنگی نیز با هدف استمرار آموزش، ارتقای کیفیت و تضمین سلامت دانش آموزان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
علیمراد کرمی اضافه کرد: رویکرد غالب آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید آموزش حضوری است اما به صورت تدریجی، آرام و اقتضایی با اختیار و مسئولیت دادن به مدیر و شورای مدرسه است.

ladrese1
وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده آموزش‌ها از طریق سه بستر آموزش تلویزیونی از طریق شبکه‌های (آموزش، قرآن، شبکه چهار و امید)، آموزش در فضای مجازی در بستر شبکه شاد و آموزش حضوری که هر مدرسه ای بر اساس جمعیت دستورالعمل مشخصی را در اختیار دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده ۳۰ درصد آموزش‌ها در این استان به صورت حضوری و ۷۰ درصد از طریق شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) در بستر فضای مجازی و تلویوزیون در این استان انجام می‌شود.
کرمی در باره کمبود معلم گفت: تلاش شده این کمبود با نیروهای رسمی و برخی از نیروهای بازنشسته جبران شود و در صورت همکاری وزارت آموزش و پرورش در راستای صدور مجوز برای جذب نیروهای حق التدریس تلاش می‌شود زحمت معلمان رسمی و نیروهای بازنشسته کمتر شود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group