جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با کاهش میزان ابتلا و ورودی بیمارستان‌های استان شمار شهرستان‌های در وضعیت زرد با خطر متوسط کرونایی این استان با تغییر رنگ شهرستان دشتستان از نارنجی به زرد افزایش یافت.

به گزارش دیارجنوب، دکتر سعید کشمیری روز جمعه در این ارتباط افزود: براساس آخرین گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمان حاضر شهرستان‌های دشتستان، دیلم، گناوه، دیر، جم و کنگان در وضعیت زرد خطر متوسط کرونا قرار دارند.
وی بیان کرد: شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، دشتی و عسلویه نیز همچنان در وضعیت نارنجی پرخطر قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: در زمان حاضر ۶۰ درصد شهرستان‌های استان در وضعیت زرد و ۴۰ درصد در وضعیت نارنجی پرخطر کرونایی قرار دارند که انتظار می‌رود در هفته پیش رو تمام شهرستان‌های این استان به رنگ زرد با خطر متوسط کرونایی تغییر رنگ بدهند.
وی ادامه داد: بررسی ها نشان می‌دهد پس از ۱۷۶ روز (۶ ماه) تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر به زیر ۲۰۰ نفر کاهش یافته است.

dashtestan
کشمیری اضافه کرد: این درحالی است که از اسفند ۹۹ همزمان با آغاز موج چهارم و پس از آن موج پنجم شیوع ویروس کرونا به مدت ۶ ماه ورودی بیمارستان‌های استان به هزار نفر در هفته رسید و با خروج از این موج این آمار به ۳۰۰ نفر در هفته و به ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر در روز کاهش یافته است.
وی اظهارداشت: بررسی‌های آماری بیانگر این است که میانگین ابتلای روزانه از ۲۰۰ به ۵۰ نفر کاهش یافته به این معنی که از هر ۱۰۰ تست پی سی آر تنها ۲۰ درصد مثبت می‌شود این درحالی است که در گذشته ۸۰ تا ۹۰ درصد مثبت می‌شد.
دبیرستاد مقابله با کرونا استان بوشهر در خصوص واکسیناسیون نیز گفت: در زمان حاضر ۶۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان یک بار واکسن و ۳۴ درصد این جمعیت ۲ بار واکسن را دریافت کرده‌اند.
کشمیری یادآورشد: سرعت واکسیناسیون در استان بوشهر بین ۵۰ تا ۷۰ درصد بیشتر از قبل است به این معنی که در گذشته روزی ۱۰ هزار واکسن و امروز این شمار به ۱۵ تا ۱۷ هزار واکسن در روز افزایش یافته است.
وی گفت: با باز شدن سامانه برای واکسیناسیون دانش آموزان در زمان حاضر تمام افراد بالای ۱۵ سال می‌توانند برای تزریق واکسن در سامانه سلامت ثبت نام کنند.
کشمیری اضافه کرد: با توجه به اینکه محدودیت سنی برداشته و در تامین واکسن نیز مشکلی وجود ندارد انتظار می‌رود مردم تا پیش از اینکه دوباره درگیر موج جدیدی از بیماری شویم از ظرفیت ایجاد شده برای تزریق واکسن استفاده کنند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group