پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

همزمان با دومین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس از کتاب "از آژیر قرمز تا ۴۰ سالگی صدا و سیمای مرکز بوشهر" رونمایی شد.

به گزارش دیارجنوب، مدیرکل صداو سیمای مرکز بوشهر در این آئین با گرامی‌داشت یاد ۱۷۱ شهید، هزار و ۱۰۲ جانباز و ۱۲۲ آزاده سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، گفت: در کتاب "از آژیر قرمز تا ۴۰ سالگی صدا و سیمای مرکز بوشهر" که به ثبت شماره استاندارد بین المللی کتاب و سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی ایران رسیده، به چگونگی راه اندازی مراحل مقدماتی بسترهای اطلاع رسانی اخبار جنگ تحمیلی با پخش آژیر قرمز و ۴۰ نقطه طلایی در روند رشد و توسعه ۴۰ ساله تشکیل و تداوم فعالیت صدا و سیمای مرکز بوشهر اشاره شده است.
سیدحسین ناظر این مرکز را به عنوان نخستین مولود رسانه‌ای انقلاب اسلامی و یک پل از سی و سه پل رود همیشه جاری رسانه ملی نام برد و افزود: فعالیت‌های صداوسیمای مرکز بوشهر از ابتدای تاسیس تا کنون حاصل تلاش ۱۵ مدیر و مدیرکل، ۱۰۰ معاون، مدیر و قائم مقام و بیش از ۷۰۰ کارمند بوده است.

roonamaei ketab
وی با اشاره به اینکه کارکنان صداوسیمای مرکز بوشهر تا کنون ۱۶۰ جایزه از جشنواره‌های مختلف به دست آورده‌اند، ادامه داد: این مرکز در ۴۰ سال فعالیت خود بیش از ۱۸ میلیون دقیقه برنامه رادیویی، تلویزیونی، خبری و فضای مجازی در گستره استانی، ملی و فراملی پخش کرده که حدود ۳۰ درصد آن با موضوع دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، و مقاومت و پیروزی بوده است.
مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر، پوشش ۱۵۰ راهپیمایی و ۴۰ انتخابات، انجام ۱۰۰ پژوهش و تولید ۲۶۰ اثر موسیقی را از جمله فعالیت‌های این مرکز در فعالیت ۴۰ ساله‌اش عنوان کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز در ارتباطی تصویری خود با این مراسم با اشاره به تنوع فرهنگی در کشور گفت: شبکه‌های استانی مسئولیت حفظ تنوع فرهنگی و گسترش آن را بر عهده دارند.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری دفاع رسانه‌ای در برابر تهاجم فرهنگی دشمن، ایجاد فضای امید و نشاط، تولید برنامه‌های سرگرمی و آموزشی و ارائه افتخارات ملی را از دیگر وظایف صداوسیما عنوان کرد.
محمد تقی ایرانی معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر گفت: انقلاب اسلامی ایران با توجه به مشی ملت ایران، انقلابی فرهنگی است و اگر می‌بینیم صداوسیمای بوشهر به عنوان مولود انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد و رشد می‌کند نشانه این است که ریشه در فرهنگ دارد.
در این مراسم از مادر شهیدان جمهوری که ۲ فرزند شهید و یک جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، تجلیل شد.
کتاب " از آژیر قرمز تا ۴۰ سالگی صدا و سیمای مرکز بوشهر" با شمارگان هزار نسخه و در قطع خشتی بزرگ چاپ شده است./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group