سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

هنرمندان بوشهری به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران با تولید فیلم کوتاه قفس به کارگردانی سهیل عرب توانستند؛ عنوان بهترین فیلم کوتاه تجربی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم Arouca کشور پرتغال را کسب نمایند.

به گزارش دیارجنوب، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: فیلم کوتاه قفس به کارگردانی سهیل عرب از هنرمندان بنام بوشهری به عنوان تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران، توانست مقام بهترین فیلم کوتاه تجربی را از نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم Arouca کشور پرتغال از آن خود نماید.
فاطمه کرمپور اظهار داشت: جشنواره فیلم آروکا، به عنوان یک رویداد منحصر به فرد، یک پروژه پویا و ابتکاری شناخته می‌شود که هدف از برگزاری آن، حمایت و تبلیغ آثار اخیر با کیفیت شناخته شده در مدار جهانی و همچنین آثار تولیدات مستقل است.
وی افزود: این جشنواره شامل بخش‌های تجربی، داستان، مستند، انیمیشن و موزیک ویدئو می‌باشد که سعی در جذب و ایجاد مخاطب، ترویج، افزایش تبادل تجربیات و دانش بین دوستداران یا متخصصان فیلم، ترویج و حفظ میراث طبیعی و فرهنگی دارد.
کرمپور گفت: پیش از این نیز فیلم قفس به کارگردانی سهیل عرب در اولین حضور بین‌المللی خود به جشنواره lift off انگلستان راه یافته بود./ صدا و سیما

jshnvare

استان بوشهر

Template Design:Dima Group