پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

۲۶ هزار دانش‌آموز کلاس اولی استان بوشهر همزمان با سراسر کشور روز پنجشنبه در آیینی سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

به گزارش دیارجنوب، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر روز پنجشنبه در آیین جشن شکوفه‌ها در دبستان پسرانه ناخدا عباس بوشهر گفت: سلامت دانش آموزان اولویت اصلی و خط قرمز آموزش و پرورش است و همه تلاش خود را برای تامین سلامت آنان انجام می‌دهیم.
علیمراد کرمی با بیان اینکه رویکرد اصلی آموزش در سال ۱۴۰۰- ۱۴۰۱حضوری است، افزود: براین اساس سه گروه دانش آموز خواهیم داشت شامل مدارسی که جمعیت آنها زیر ۵۰نفر و تراکم دانش آموز در کلاس ۱۵نفر است که بیشتر شامل مدرسه‌های روستایی و عشایری است که از اول مهر کلاس‌های آنها به صورت حضوری برگزار می‌شود.

madares1
وی بیان کرد: گروه دوم مدرسه‌هایی که جمعیت آنها بین ۵۰تا ۱۰۰نفر و تراکم دانش آموز در کلاس ۳۰نفر به پائین است که هر کلاس به ۲دسته تقسیم و هر گروه سه روز در هفته به صورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.
کرمی اضافه کرد: گروه سوم مدرسه‌هایی که زیر ۳۰۰نفر دانش آموز دارند و این مدرسه‌ها به صورت مجازی و در شبکه شاد فعالیت می‌کنند و به تدریج با تصمیم شورای مدرسه از نیمه دوم مهر ماه کلاس‌ها به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار می‌شود.

madares1
وی ادامه داد: مدرسه‌هایی که بیش از ۳۰۰نفر دانش آموز دارند نیز آموزش‌ها را از مهر ماه به صورت مجازی و در ادامه از نیمه دوم آبان ماه حداقل ۲روز در هفته به صورت حضوری برگزار می‌شود.
به نقل از آموزش و پرورش استان بوشهر؛ امسال ۲۴۴هزار دانش آموز در ۱۰هزار کلاس درس و درقالب ۲هزار مدرسه در استان بوشهر ساماندهی شده‌اند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group