سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

استاندار ایلام گفت: تردد برای زائران به کشور عراق از طریق پایانه مرزی مهران ممنوع است و روز گذشته حدودا 1000 نفر را از این مرز بازگرداندیم.

به گزارش دیارجنوب، محمد نوذری در این باره اظهار داشت: تردد برای زائران اربعین به کشور عراق از پایانه مرزی مهران در استان ایلام کاملا ممنوع است. افرادی هم که به صورت غیر قانونی به این پایانه مرزی مراجعه می کنند توسط عوامل مرزی بازگردانده می شوند.
وی افزود: ممکن است زائرانی که از طریق مرز هوایی برای اربعین به کشور عراق مراجعه می‌کنند، اگر بخواهند از طریق مرز زمینی به کشور ایران بازگردند، مرز مهران به روی آنها باز است.

arbaein zayeran
استاندار ایلام گفت: ما طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین عمل می کنیم و مسئولان استان ایلام بدون تصمیمات این ستاد نمی توانند برای تردد زائران از مرز مهران تصمیمی بگیرند. بر اساس این احتمال که زائران ممکن است از طریق مرزهای زمینی به به ایران بازگردند در پایانه مرزی مهران زیر ساخت های لازم را داریم فراهم می کنیم.
نوذری عنوان کرد: احتمالا زائران از طریق همان مرز هوایی به کشور ایران بازگردند و احتمال اینکه از مرز زمینی بخواهند بازگردند بسیار کم است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مدام اعلام می کنیم تردد از طریق مرزهای زمینی به کشور عراق برای زائران اربعین ممنوع است ولی عده ای به این مرز مراجعه می کنند که هم باعث دردسر خودشان و هم ما می شوند.
نوذری اضافه کرد: روز گذشته حدودا هزار نفر که از استان های مختلف به این پایانه مرزی مراجعه کرده بودند را از مرز بازگرداندیم. اما تردد کامیون ها برای صادرات کالا به کشور عراق همچنان در این پایان مرزی صورت می گیرد./ ایلنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group