پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

نماينده سازمان جهانی بهداشت در ايران ضمن قدردانی از اقدامات و همکاری سازمان غذا و دارو گفت: عليرغم شديد بودن ويروس کوويد ۱۹، جمهوری اسلامی ايران توانسته با اتخاذ تمهيداتي تا حد قابل قبولی اين بيماری همه‌گير را کنترل کند.

به گزارش «دیارجنوب» به نقل از ایسنا، دکتر جعفر حسين سيد در نشست خبری که به صورت مجازي با حضور مدير منطقه ای مديترانه شرقي سازمان جهانی بهداشت و مدير اورژانس منطقه ای امرو (EMRO) برگزار شد، در سخنانی گفت: ايران تمهيداتی را از قبيل تعطيلی مراکز آموزشی، تعطيلی کسب و کار تجاری، استفاده اجباري از ماسک در مکان‌های عمومی انجام داده است و با وجود مشکلات و شرايط نيز توانسته مقدار قابل توجهي دز واکسن را به مردم تزريق کند.
وي با اشاره به واردات حدود ۹.۶ ميليون دز واکسن تا روز چهارشنبه توسط ايران اضافه کرد: بنده دو هفته پيش شخصا از مراکز تزريق واکسن بازديد کردم و کار بصورت کاملا حرفه ای مديريت مي شد.

vaksan irani
وي درباره ارزيابی سازمان جهاني بهداشت از واکسن‌هاي ايران، گفت: همانطور که پيش‌تر راجع به واکسن هاي بومي هم گفتم، در حال جمع آوري اطلاعات لازم برای ثبت و تصديق واکسن هاي ايراني هستيم و طبق آن‌ها تصميم گيري مي‌کنيم و در اين باره نيز از اقدامات و همکاری "سازمان غذا و دارو" ايران قدرداني مي کنيم.
جعفر حسين سيد در پاسخ به اين سوال که آيا حقيقت دارد افراد ايرانی که واکسينه شده اند، از نو مبتلا به بيماری شوند، گفت: اين موضوع صرفا به ايران محدود نمي‌شود بلکه بايد در نظر داشت هميشه يک احتمالی وجود دارد زيرا واکسن سيستم ايمنی بدن را افزايش می دهد و اگر شخصی مجدد مبتلا شود، وضعيت بيماری و علائم وي بسيار سطحی و ضعيف خواهد بود در حدی که نيازی به بستری در بيمارستان نيست.
نماينده سازمان جهانی بهداشت در ايران همچنين با اشاره به واکسيناسيون اتباع نيز ابراز اميدواري که ۱.۶ ميليون دز واکسن براي پناهندگان افغان در اختيار دولت جمهوري اسلامی ايران قرار گيرد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group