پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شکستن رکورد تزریق واکسن جهان توسط کشورمان طی هفته جاری با تزریق هفت میلیون و ۹۰۰ هزار دُز خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، دکتر «بهرام عین‌اللهی» عصر پنجشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در حالی که آلمان پیش از این با تزریق ۶ میلیون دُز واکسن کرونا در طول یک هفته رکورد جهان را در اختیار داشت، این رکورد هم اکنون متعلق به ایران است.
وی افزود: در حالی شاهد تزریق هفت میلیون و ۹۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در کشورمان تا امروز (۲۵ شهریور) بوده ایم که این آمار با تزریق های انجام شده طی عصر امروز و فردا (جمعه) بازهم افزایش یافته و به بیش از هشت میلیون دُز خواهد رسید.

vazir b k
عین اللهی تصریح کرد: رایزنی های فراوان رئیس جمهور و اعضای هیات دولت برای واردات واکسن و در عین حال تلاش دانشمندان ایرانی برای افزایش واکسن تولید داخلی طی هفته های اخیر قابل تقدیر بوده است تا امروز رکوردار واکسیناسیون جهان باشیم.
وزیر بهداشت بهداشت در عین حال از مشارکت همه سازمان ها و دستگاه ها و همچنین اقشار مختلف مردم با وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور قدردانی کرد و گفت: اگر این حمایت ها و همراهی ها نبود شاید به موفقیت امروز دست پیدا نمی کردیم.
وی تصریح کرد: امروز شاهدیم بسیاری از مدارس و حتی مساجد، حسینه ها و دیگر مراکز قابل استفاده تبدیل به پایگاه واکسیناسیون شده و علاوه بر تسریع در انجام تزریق واکسن، از ازدحام های صورت گرفته نیز کاسته شده است.
تلاش برای بازگشایی دانشگاه ها و مدارس
عین اللهی همچنین در خصوص بازگشایی دانشگاه ها و مدارس نیز گفت: طی ۲ سال اخیر نظام آموزشی کشور ضربات سنگینی را متحمل شده است، از این رو باید به سرعت زمینه حضور دوباره دانشجویان و دانش آموزان را در این مراکز فراهم کنیم.
وی با اشاره به واکسیناسیون تعداد بسیار زیادی از اساتید دانشگاه و معلمان، گفت: امیدوارم با سرعت فعلی بتوانیم در هفته های آتی شاهد تزریق واکسن کرونا به دانشجویان و دانش آموزان باشیم و در نهایت مراکز دانشگاهی و علمی ما بازگشایی شود.
کاهش اعمال محدودیت ها در کشور
مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه اعمال محدودیت ها و قرنطینه های اجباری برای مردم قابل پذیرش نیست، گفت: با انجام واکسیناسیون به سمت قرنطینه های هوشمند حرکت خواهیم کرد.
دکتر عین اللهی افزود: آن هایی که هر ۲ دُز واکسن را تزریق کرده اند دلیلی برای محدود کردن آن ها و ممانعت از مسافرت رفتنشان و انجام فعالیت های اقتصادی وجود ندارد.
وی در ادامه از تلاش های شبانه روزی و بی وقفه مدافعان سلامت از زمان شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد و گفت: آن ها در این جبهه سخت و طاقت فرسا حماسه آفرینی کردند و نام نیکی از خود در تاریخ این مرز و بوم ثبت کردند.
وزیر بهداشت با اشاره به شهادت ۲۰۰ تن از اعضای کادر درمان در دوران شیوع ویروس کرونا، گفت: مجاهدت و جانفشانی آن ها برای همه مردم قابل احترام و بسیار جای تمجید دارد و امروز همکاران آن ها با افتخار راهشان را ادامه می دهند.
دکتر عین اللهی با بیان اینکه کادر درمان خود را فدای سلامتی جامعه کرده است، گفت: هیچ چیز برای ما سخت تر و تلخ تر از مرگ هموطنانمان به خاطر این ویروس نیست.
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تیپ یک قرار دارد
وزیر بهداشت همچنین از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ماه های اخیر قدردانی کرد و گفت: این دانشگاه در تیپ یک قرار دارد و قطعا به آن در روزهای آتی کمک های بیشتری خواهیم کرد.
وی افزود: یکی از برنامه های وزارت بهداشت کمک به انجام پروژه های داشنگاه علوم پزشکی کرمانشاه است چرا که این استان مرکز خدمات رسانی پزشکی به هموطنان در غرب کشور است.
عین اللهی در پایان بار دیگر بر اهمیت واکسیناسیون در کشور و خصوصا استان کرمانشاه تاکید و با بیان اینکه این کار نقش مهمی در کنترل ویروس کرونا دارد، ابراز امیدواری کرد کار واکسیناسیون در کرمانشاه تا یک هفته آینده به اتمام و حداقل همه افراد دوز اول را دریافت کرده باشند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group