پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بوشهر گفت: عملکرد بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان در مواجهه با پیک پنجم کرونا بسیار مطلوب و مثبت بود.

به گزارش دیارجنوب به نقل از روابط عمومی بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان؛ عبدالرسول عباسی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پرستاران در پیک پنجم بیماری کووید 19 بیان داشت: بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان و بخصوص کادر درمان و پرستاری علی رغم وجود مسائل و مشکلات گوناگون، پیک پنجم کرونا را بسیار مطلوب مدیریت نمود.
وی هدف از حضور در بیمارستان شهید گنجی و تشکیل جلسه با مسئولین پرستاری و سرپرستان را تقدیر و تشکر از زحمات پرستاران در مدیریت پیک پنجم کرونا و همچنین تشکیل کارگاه تریاژ اورژانس، تریاژ در بحران و تریاژ در شرایط عادی خواند و عنوان داشت: بیمارستان شهید صادق گنجی علی رغم اینکه بیماران ورودی بسیار زیادی بیش از ظرفیت استاندارد بیمارستان را تجربه کرد، ولی بحمدالله در ارایه خدمات به بیماران عزیز تمام تلاش و همت خود را بکار بست تا همه بیماران پذیرش شده و ما در بیمارستان برازجان بیماری که پشت درب بیمارستان مانده و پذیرش نشده باشد، نداشتیم.

jalase parastari 1
عباسی اظهار داشت: در این بیمارستان با همت مسئولین و کادر درمان بخشهای جدید در زمان اوج پیک بیماری کرونا راه اندازی شد و بخصوص بخش ویژه ای سی یو کرونا با هشت تخت به مجموعه تخت های ویژه بیمارستان اضافه شد و این کار،اقدام بسیار بزرگی برای درمان شهرستان دشتستان بوده است.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بوشهر عنوان کرد: امروزه بطور معمول برای راه اندازی و تجهیز یک تخت ای سی یو اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان هزینه نیاز هست که راه اندازی هشت تخت (ای سی یو) در بیمارستان در اوج بحران کرونا کار بسیار بی نظیر و بزرگی بوده است.
وی با اشاره به فروکش کردن پیک پنجم کرونا در استان و به تبع در شهرستان دشتستان بیان داشت :امید میرود با ادامه روند کاهشی بیماری در شهرستان شاهد کاهش پیک پنجم کرونا بوده و انشالله بتوانیم با همت و کوشش همکاران عزیز، این پیک را هم به طور کامل پشت سر بگذاریم.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به توان سخت افزاری و نرم افزاری بیمارستان گفت: عمده مشکلات مطرح شده توسط همکاران در خصوص کمبود دارو، تجهیزات، کمبود پزشک، کمبود کادر پرستاری و نیروهای خدماتی هست که امید میرود با پیگیری مسائل و رایزنی های آتی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بتوانیم مشکلات را کمتر نمائیم.
وی در ادامه با بیان توصیه های پزشکی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی به مردم عنوان داشت: با هر جهشی که ویروس در آینده داشته باشد، زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی بخصوص در تجمعات و دور همی های خانوادگی عامل موثر برای جلوگیری از این بیماری می باشد.
عباسی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از حسن همراهی مسئولین شهرستان دشتستان با مجموعه سلامت شهرستان، از مردم عزیز هم خواست که مردم به هیچ وجه نباید ترسی از واکسن کرونا داشته باشند و به شایعاتی که در فضاهای مجازی منتشر می شود توجهی نداشته و بر طبق برنامه زمان بندی وزارت بهداشت و درمان جهت انجام واکسناسیون خود اقدام نمایند تا انشالله شاهد وقوع پیک بعدی کرونا در سطح کشور و استان نباشیم.

jalase parastari 1jalase parastari 1jalase parastari 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group